• malibos

70 tals fest!

Imorgon ska jag på maskerad med temat 70tal, har hittat riktigt bra kläder tycker jag, men funderar lite över smink och smycken; vad hade man? Trodde på naturmaterial och naturfärger som brunt och rosa (inte skärt) runt ögonen, men min mamma vill minnas att hon hade blå ögonskugga, kan någon ge mig smink och smyckestips? Har köpt ett peacehalsband

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 18:18
    Glömde skriva min andra fundering, är inte direkt van att bli bjuden på fester (utöver vanliga hemma hos vänner). Är det på sin plats att man ger värdparet en gåva och isåfall vad/för vilken summa?

• Svar på tråden 70 tals fest!
  • Stockrosor

Brunt o orange, (urk)!
    Tajta brallor med utsvängda ben.

Kolla ABBA på Youtube....

Blå ögonskugga, jepp!

• Stockrosor

Present?
    Blomma, eller vin...Lite tråkigt kanske....

• Stockrosor

Jaha du!?
    Ingen respons?
    Stora plastglasögon...
    "svängiga luggar", höga midjor, tajt....
    Tja, snyggt var det inte, nu med facit i hand...

Jag vidhåller att du kolla lite film på Youtube.
    Typisk present på 70-talet, var den lite roliga gurkan med tandpetare där gelehallon var spetsade!

• malibos

Hej på er!

Vad trevligt att jag fått lite svar här Kläderna är som sagt fixade, blir utsvängda jeans, gulvitmönstrad tunika, peacehalsband, "mössa" liknande abba agnetas fast svart, ska plattånga mitt långa hår. Skor platåsandaler med träklack. Hoppas den outfiten blir bra, ifall det blir lite kyligt har jag en skitful väst i beigebrunt som pappa haft

Presenttipset med gurkan var ju STRÅLANDE, det blir det

Om ni tror på blå ögonskugga tar jag det! Hade man läppstift? Nagellack??

• Ninso

Blå ögonskugga, eyeliner, MYCKET mascara, gärna falska fransar.

Här är en bra video:

• Ninso

En till video, bra hårguide!

• malibos

Måste fråga, gäller blått och glitter även om man ska vara lite bomhem/hippie?

• Ninso

Bra fråga du. Det borde fungera men om du vill vara säker kan du köra på bara eyeliner och mascara.

Svar på tråden 70 tals fest!