gravid i v.16 och har ständigt huvudvärk!
mitt hb var förra veckan 117 så det är inte så farligt lågt. ngn mer som har huvudvärk och är trött jämt, är det ofarligt?
mitt hb var förra veckan 117 så det är inte så farligt lågt. ngn mer som har huvudvärk och är trött jämt, är det ofarligt?
Jag hade hormoniell huvudvärk i båda mina graviditeter. En ständig huvudvärk som varade i några veckor. Alvedon hjälpte inte ett smack. Det är bara att försöka hålla ut
Jag har också konstant huvudvärk (är i v 13) och hade likadant med sonen. Och ja det är ofarligt.
Ja, det hör till tyvärr...går över efter ett par veckor. (visst är det tröstande?) =)
Precis som för mig. Speciellt i vecka 15-18. Är nu i vecka 19 och känner det vissa dagar. Har haft dagar då det känns som om skallen ska sprängas. Bläää...
Ska tydligen vara hormoniellt. Hjälper inte alvedon så har jag fått ett recept på starkare grejer.
Jag har ofta ont i huvudet och är trött jämt. Samt att nu har jag börjat få hemska smärtor i svanken :( Är i vecka 15
ok, verkar inte vara ensam verkar det som :p
idag har jag legat halva dagen i sängen och halva dagen försökt mig på att städa och laga mat och ta hand om barnen, men inte är det lätt när det känns som att huvudet ska sprängas!
Jag hade samma från cirka vecka 14-18. Duscha varmt och att äta regelbundet hjälpte litegrann, Alvedon var hyfsat verkningslöst tyvärr.
Har också haft en väldans huvudvärk i v 15-20 ungefär och många gånger har inte alvedon hjälp för mig heller. Huvudvärken har varit så hemsk att jag blivit illamående så jag var rädd att jag börjat få migrän! Frågade min barnmorska om det var vanligt och hon sa att det kan bero på lågt järnvärde vilket jag troligtvis har. Känns lite "skönt" att höra att det finns fler son har det så att man inte behöver oroa sig för att det är något farligt.
Är i v. 17 och har haft konstant huvudvärk i 3 dagar nu, börjar tröttna som fan. Har även hittat tillbaka till tröttheten som fanns i början av graviditeten, dvs - skulle utan problem kunna sova dygnet runt. Haha.
Så det är väl förhoppningsvis bara att härda ut så släpper väl det nån gång..:p