• BabyJia

Flipflops

Tänkte höra om nån vet va som kan va bäst att köpa för flipflops...ska d va gummiband el tygband tro? Jag får väldigt lätt skavsår...å igår fick jag blåsor mellan stortårna när jag gick i mina sandaler...finare variant av flipflops. Å d va tyg jag hade mellan tårna.
    Kan d va bättre me gummi el plast än tyg?

Finns ju nästan inga sandaler som jag kan ha utan strumpor, för jag får skavsår å blåsor direkt Inte så kul att behöva gå i strumpor i denna värmen:-/

• Svar på tråden Flipflops
  • MrsHawkins

Tips! Linda lite plåster eller hudvårdstejp på grejen mellan tårna. Då blir det mjukare.

• BabyJia

Lite tråkigt bara att behöva ha plåster på å så när man e barfota...inte så snyggt direkt:-/

• Harley

BabyJia,

Skavsår mellan stortårna...? Hm... Undrar vart det är... troskanten kanske..?

*f´låt, va tvungen*

• MrsHawkins

Ts

Snyggt är det kanske inte men om valet är att gå o ha skavsår och gå i strumpor eller ha plåster på skorna så vet jag iaf vad jag skulle ha valt....

• MrsHawkins

Skavsår MELLAN stortårna...o eftersom de sitter där de sitter så blir ju "skrevet" däremellan....
    Men jag hajade att du menade stortån o tån brevid den...

• BabyJia

jag mena som du skrev...å att jag mena att jag har så på båda fötterna

• TessanW

Jag har samma problem, jag får skoskav utan strumpor nästan! Jag brukar faktiskt köpa typ 2 par med sandaler, ett par om är "mellan tårna" o ett som inte är det, då kan man byta skor om det skulle bli så att man får skoskav!

• MrsHawkins

BabyJia

Ja, men man har bara 2 stortår alltså... O de sitter på varsin fot...

• Harley

Förlåt igen. Jag förstod också det, men tyckte det var lite roligt skrivet.. Sorry.

När mina flipflop var nya så fick jag oxå skavsår. Jag lade en "sträng" där på tygbiten med en limpistol och formade till den så gott det gick för att passa foten.

• Crazy Baby

Nu när det är varmt så rekommenderar jag INTE att ha flipflops med gummi stroppar speciellt inte om du har lätt för att få skavsår! Jag får aldrig skavsår men fick det av mina gummi flippar!

• snutti

Rekommenderar Amelias flipflop, men de är kanske inget att gå ute i... Har mina hemma...

Jag rekommenderar plast...

• BabyJia

kanske inte har nån betydelse då om man har lätt för å få skavsår:-/

• hobnob

Om man vågar, i denna delvis "humorbefriade" tråd....men Harley, jag måste bara säga:
    HAHAHAHAHHAAHA!!!
    Jag tyckte din kommentar var jättekul!
    Och om man inte kan skämta om små blåsor mellan tårna, jaa, då tar man nog livet på lite för stort allvar!

• Liindaa

Haha tyckte också att det var roligt.:)

• Lipgloss

Jag kan i princip bara ha mockasiner eller raggsockar på mig utan att få skoskav.... gick en kilometer igår i vanliga tofflor och hade sedan stora blåsor och var skinnflådd...är grymt plattfotad också. Människans fötter är för övrigt den fulaste kroppsdelen av alla i hela världen...

• MammaFia

Lipgloss: Hur går det med sockeplast då?

Jag har ett par sandaler som har tre remmar över foten å en bak på hälen. De får jag inga skavsår av å de är jätte luftiga. Flipflops får man nog lätt skavsår av pga man måste spänna foten för att få med dem.

• Lipgloss

hahaha. sockeplast har jag inte sett sen jag gick på lekis...dom var rosa. tur man inte hade fotsvett på den tiden, tänk vad instängt och tåfis det ska lukta om dom! UCK!

Svar på tråden Flipflops