• snysop

Täcke eller åkpåse till novemberbebis och liggdel?

Jag bor i Göteborg och har BF i november. Funderar på om man skall köpa ett täcke eller om det är åkpåse som gäller att ha i liggvagnen under vintern? På min vagn så har jag ett "lock" som man kan dra igen med dragkedja - se bild i galleriet. Så att göra det mysigt med täcke går ju bra, men är åkpåse att föredra? Hur har ni gjort med era vinterbebisar?

I Göteborg så blir det inte jättekallt, kanske runt 12 minus som mest vissa dagar. Och när det väl är kallare så kommer jag nog inte gå ut...

• Svar på tråden Täcke eller åkpåse till novemberbebis och liggdel?
  • tjabbatjoo

ja fick i kalla januari iår, och jag hade en mjuklift med "lock". lag sonen på en fleece filt, sen låg jhan i en fleece overall sen hade ja ett täcke/filt på.. inget duntäcke då, utan tyg..
    vi hade rätt kallt i vintras här i sthlm..

gör som jag.. de går alltid o ta bort täcket/filten om de blir för kallt...

• melles mamma

om man har barnet i vagn så måste man nog ha en åkpåse! för det är nog väldigt viktigt med värmen under bebisen, så att värmen inte bara försvinner ut där....

• Julianna

Jag hade Brio Duo åkpåse i flis. Den var helt suverän! Man behövde aldrig oroa sig för att bebisen frös och slapp plocka på den jättemycket kläder under. Så jag röstar för åkpåse! Kram

• snysop

Är åkpåse i dun att föredra? Eller går det bra med de andra?

Iofs så blir det väl minst lika varmt att bädda botten med fleece osv och ha filt osv över bebisen och sen locket? Som tjabbatjoo skriver. Man kan ju lägga flera lager i botten.

• Bellan

Jag bor i Stockholm och fick barn i nov-04....Det var ganska kallt här och jag hade mjuklift i vagnen...Alvin hade fleeceoverall och ingen filt eller täcke...Tänk på att även om det är kallt ute så är det vindstilla i vagnen.Man ska inte klä på dem för mycket heller

• tjabbatjoo

har en dunåkpåe till enkelvagnen. den är VARM!! han va dyyyblöt på ryggen när jag tog upp honom, o ändå hade han bara på sej tunn tröja o byxa o flece overall

• snysop

Känns bra att inte alla har åkpåse i vagnen. Jag vill helst inte ha det nämligen och då är det skönt att höra att det fungerar ändå

Men bara fleece-overall i min vagn känns lite för kallt... så då får det bli en fleecefilt som man bäddar om bebisen.

• snysop

melles mamma,

Tack! Men vagn är nog det som gäller i första hand.

• tjabbatjoo

va ha du för vagn då?

Svar på tråden Täcke eller åkpåse till novemberbebis och liggdel?