Olika skärbrädor till kött och grönt?
Har ni olika skärbrädor när ni skär kött och när ni skär annat? Aldrig hört talas om detta fenomen innan jag kom hit...
Har ni olika skärbrädor när ni skär kött och när ni skär annat? Aldrig hört talas om detta fenomen innan jag kom hit...
Självklart
Ja, absolut!! Annars sprids ju bakterierna från köttet!!
Jag har en särskild till kyckling men till allt annat använder jag samma.
jag har en röd skärbräda till kött, bra med en som sticker ut så man inte blandar ihop
Allvarligt?
Nej jag ahr aldri ghört talas om det. Ingen jag känner gör mig veterligt så. Mina föräldrar har aldrig haft några speciella skärbrädor.
Här lär det inte vara ett så stort problem eftersom bara mannen äter fött dvs det skärs nog aldrig kött numer här hemma
blandar ni vaanligt kött och kykling/fisk?
Jag skurar mina plastskärbrädor innan jag skär något annat.
TS: Det som menas är att man inte ska skära rått kött/fisk och på samma söliga skärbräda skära salladen. Det är vad som menas med separata brädor. Rent tekninskt sas så kan man skära grönsaker som sedan hettas upp på samma bräda.
Många har träbrädor som man end sköljer av (Hua) eméllan. Då är det nog bäst med olika...
Nope. Jag är försiktig med rå kyckling, så när jag lagar mat använder jag flera skärbrädor, men det är inte så att de är öronmärkta för en viss typ av föda. Det är oftast storleken som är viktigast för vilken jag väljer. (Om någon jag kände någon gång hade råkat ut för matförgiftning av något slag hade jag kanske haft en annan approach, men som det är nu tycker jag att det mest verkar vara hysteri kring alla försiktighetsåtgärder till höger och vänster)
självklart. eller grönsaker skörs i bland på köttbrädorna i plast men inget kött på grönsaksbrädorna i trä.