• Anonym (undrande)

Kondylom-latent i kroppen?

Någon som haft kondylom?
    Hade det för 12 år sedan.
    Jag undrar - kan man få tillbaka det efter så många år?
    Ligger det kvar i kroppen så att säga?

• Svar på tråden Kondylom-latent i kroppen?
  • Sheyla

Tror de säger att det aldrig försvinner. Så ja.. tyvärr. Brukar tydligen ofta komma tillbaka i samband med graviditet..

• Anonym (undrande)

Usch då! är dfet så?
    Min läkare som behandlade mej (med laser) sa att risken för att det skulle komma tillbaka var väldigt liten eftersom jag blev så mycket och djupt behandlad.
    Är chansen stor att det kommer tillbaka vid graviditet??

• Sheyla

Jag vet inte hur stor/liten risken är. Sök på Kondylom + graviditet på www.google.com så kan du läsa en hel del.

• Anonym (lika samma)

Det hoppas jag verkligen inte; att det är stor risk. Hade kondylom för 11 år sen ungefär, och den försvann efter en omgång med pensling, och har inte kommit tillbaka sen dess. Tycker att det vore märkligt om det dök upp nu, efter så lång tid!
    Får kanske ta mig en titt med spegeln ikväll. Är i vecka 32, och har ingen större koll på de regionerna just nu...

• Anonym (undrande)

Jag fick ialla fall inte tillbaka det under mina två graviditeter.

• wellah

En nyfiken fråga, har era partners smittats av er fastän det ligger latent?

• Sheyla

Har man inga vårtor ska det inte smitta, men det svåra är ju att veta om man vårtor eller inte.. Det kvinnliga könsorganet tillåter inga nogrannare personliga inspektioner direkt.

• Anonym (lika samma)

Nä, i så fall skulle man ju aldrig kunna ha oskyddat sex över huvud taget. Det smittar bara om man har vårtor, och det har jag inte haft några på 11 år.

• Sheyla

Mig stirrade sköterskan dumt på när jag frågade, som om jag vore helt imbecill och påstod att det ALLTID smittar. Men hon var en såndär fördömmande typ som absolut inte ska jobba inom vården.

• Anonym (lika samma)

Sheyla: Äh, vilket pucko. I så fall skulle både min sambo och mitt ex ha kondylom, och det har de då inte.

Svar på tråden Kondylom-latent i kroppen?