• jazzylicious

Håret på min baby är så torrt :(

Är det någon som vet varför?
    Jag tvättar hennes hår en gång i veckan i sammband med henne bad, men hennes hår är torrt :(

Finns det något man kan göra?

• Svar på tråden Håret på min baby är så torrt :(
  • Becciz

Hejsann jag hade lite babyolja i badet och det hjälpte prova det...Eller om du masserar in lite i hennes hår

• jazzylicious
    Becciz skrev 2008-10-18 07:58:50 följande:
    Hejsann jag hade lite babyolja i badet och det hjälpte prova det...Eller om du masserar in lite i hennes hår
    Först måste jag tacka dig för ditt svar. Så tack :)
    Går det bra med natureligolja? såsom majsolja, olivolja eller liknande? Jag är lite anti dom vanliga barnoljor.
  • Becciz

Jag köpte min på apoteket Eucerin den är guld värd fortfarande

• vampyria2

Hej, olivolja är jätte bra till små bebisar. Jag har maserat alla mina små med det.

• cream tea

Vad tvättar du hennes hår med? Det allra bästa är att inte använda någon tvål eller schampo, små barns hår (och hud) behöver det inte, det torkar bara ut. Det räcker gott och väl att bara tvätta med vanligt vatten så håller sig håret mjukt av sig självt.

• lyckligmamma

olivojla, några droppar i håret, skulle jag med rekommendera

• Lady Dahmer
    jazzylicious skrev 2008-10-18 08:00:59 följande:
    Först måste jag tacka dig för ditt svar. Så tack :)Går det bra med natureligolja? såsom majsolja, olivolja eller liknande? Jag är lite anti dom vanliga barnoljor.
    mycker bättre. använd aldrig barnoljor på dig själv eller bebis. uttorkande.

dessutom råder jag dig att avstå från tvål eller shampoo eller nåt överhuvudtaget som innehåller tendsider. Olja rengör din bebis tillräckligt. Tvål etc torkar ut.
    There is no chin behind Chuck Norris? beard. There is only another fist.
  • lyckligmamma

jag tvättar nästan aldrig dotterns hår med tvål, bara när det är riktigt smutsigt... då med natusan utan parfym....

• jazzylicious

okej jag har tvättat med natusan schampoo, ska sluta med det då.
    Vi har rapsolja hemma går det också bra?

• Lady Dahmer
    jazzylicious skrev 2008-10-18 09:18:59 följande:
    okej jag har tvättat med natusan schampoo, ska sluta med det då.Vi har rapsolja hemma går det också bra?
    alla veg. oljor funkar bra.   natusan shampoo innehåller sodium lauryl sulfat som är starkt uttorkande, hälsåvådligt och allergiframkallande.
  • jazzylicious

Lady Dahmer skrev 2008-10-18 09:23:08 följande:

alla veg. oljor funkar bra.   natusan shampoo innehåller sodium lauryl sulfat som är starkt uttorkande, hälsåvådligt och allergiframkallande.
    Okej :(
    'Tack så hemskt mycket för era svar, nu ska jag gå kasta skiten!!

men kommer henne hår att återgå till det normala? hon har ju så fint och långt hår :/ vill ju inte ha sabbat det :/
  • Lady Dahmer
    jazzylicious skrev 2008-10-18 09:34:22 följande:
    Lady Dahmer skrev 2008-10-18 09:23:08 följande: Okej :('Tack så hemskt mycket för era svar, nu ska jag gå kasta skiten!!men kommer henne hår att återgå till det normala? hon har ju så fint och långt hår :/ vill ju inte ha sabbat det :/
    jadå! häv i lite aloe vera om det känns jättetorrt. det ger fukt.
  • jazzylicious

Lady Dahmer skrev 2008-10-18 09:35:24 följande:

jadå! häv i lite aloe vera om det känns jättetorrt. det ger fukt.
    Jätte torrt är det inte, men torrt.
    Jadå ska köra med olja & skippa skiten dom säljer som kallas för schampo. Tack så jätte mycker för era svar, nu blev jag något mer intelligent :)
Svar på tråden Håret på min baby är så torrt :(