• svalsta

Glömt ta p-piller, behöver svar fort!!!!!!!!!!!!!!!

Jag är så jävla dum. Jag brukar aldrig glömma p-pillerna men nu är jag långt ute på landet och har glömt mina piller hemma. Skulle tagit dom nu men har ingen möjligthet alls att åka hem och hämta dom.'

Om man tar dom inom 12 timmar så är man ju fortfarande skyddad står det men om det gått mer än 12 timmar så finns chans att man blivit gravid.

Saken är den att det var 4 dagar senast ja hade sex (alltså rätt så länge sen) OM jag nu inte tar pilleret så finns väl ingen stor risk att jag blir gravid eftersom det var så längesedan?? Hoppas ni förstår vad jag menar.
    Spermierna kan väl inte överleva 4-5 dagar?)

Har heller ingen möjlighet att ta mig hem förrens imorgon och ta pillerna så de kommer att ha gått mer än 12 timmar då..

Finns det en chans att man kan bli gravid ändå fast de var 4 nästan 5 dar sen man hade sex..
    Själv tycker ja de låter orimlig men vill gärna ha en försäkran!

• Svar på tråden Glömt ta p-piller, behöver svar fort!!!!!!!!!!!!!!!
  • YourFantasy

Jag gjorde samma sak för ett tag sen, blev inte gravid. Tror inte det är nån fara.
    Det du ska göra är att ta p-piller så fort du får möjlighet till det sen ska du fortsätta att ta de som vanligt och skydda dig med kondom i 7 dagar

• Hellens

visst kan simmarna överleva i så många dagar. Iaf. 4 dagarn.
    Men man kan ju sällan bli gravid under nån längre tid..
    Några dagar i månden sådär.. runt ägglossningen.

• Liten Mjau

Du kan inte bli gravid om du hade sex när du var skyddad(om du inte har extrem otur). Det är nu du är oskyddad inte för 4 dagar sen. Spermier överlever runt 72 timmar=3dagar.
    Du behäver itne oroa dig.

• svalsta

Jag kanske bör säga att det är i slutet av kartan 3:dje veckan, ska altså börja med placebotabletterna nu på måndag.
    Är de en större risk vart man är på kartan?
    Har hört att de är störst första och Tredjeveckan!?
    Fattar verkligen nada

• Hellens

då ska du se att det inte e nån fara. =)
    Man brukar säga att 14 dagar efter din mens första dag har du din ägglossning å har som lättast för att bli gravid.

• dosprincipes

Jag tog p-piller i 9 ar och slarvade jättemkt, glömsk som man är, och blev aldrig gravid. Jag slutade med dem i mars och i april blev jag med barn. Jag tror inte att det är sa stor risk för dig.

Svar på tråden Glömt ta p-piller, behöver svar fort!!!!!!!!!!!!!!!