• Zandrama

Babyproffsens badbaljestativ + Ikeas badbalja?

Satt och tittade på vår badbalja som är från IKEA och kom på att det nog kunde vara bra med ett sånt där stativ till den så man slipper att antingen bära den, full med vatten, till skötbordet (som inte kommer stå i badrummet), eller få ryggskott för att baljan står på golvet. Problemet är ju att IKEA inte har några såna stativ, så jag kikade runt på nätet och hamnade hos Babyproffsen (www.babyproffsen.se). Där finns det ett stativ, men det står att det stativet är till "Breci badbalja". Är det någon som vet om det passar till IKEAs badbalja? Eller var man kan få tag på ett stativ som passar till den badbaljan?

• Svar på tråden Babyproffsens badbaljestativ + Ikeas badbalja?
  • Carrie75

Vill också veta?

Är det någon som har koll på vad ett sådant stativ kostar?

• Zandrama

Är det ingen som vet?! *puff*

Annars får man kanske ta sig ut till Babyland eller Babyproffsen och fråga.

• Carrie75

*puff*
    Ingen som har köpt den och vet vad den kostar? Eller om det går att bara köpa stativet och en annan balja till?

• Zandrama

Fick ett svar på Föräldrakanalen och hon som svarade trodde inte att det fanns nåt stativ som passade IKEAs badbalja, så i värsta fall får man väl köpa en ny badbaljka också. *suckar*

Carrie: Man kan såklart att köpa stativet med den badbalja som hör till. Men vi har redan köpt badbalja och kom på nu att det kunde vara praktiskt med stativ.

• Carrie75

-- Zandrama
    Självklart kan man göra det. Men jag undrar om det säljer stativet separat. Får väl masa mig till Babyland och fråga, men har ingen bil idag så det får vänta till senare i veckan.

• Zandrama

Carrie: Det tror jag nog att de gör. Har för mig att jag såg det separat när jag var där sist (iofs typ 8 månader sen, men ändå).

• Angel74

Fast så värst mycket vatten har man inte i badbaljan och varför måste den stå på skötbordet??
    Jag tror nog ni klarar er med bara baljan. Så länge badar man inte bebisen i balja, sen blir det badkar istället.

• Zandrama

Angel: För att få en bra "arbetshöjd". Och även om man inte har mycket vatten i baljan så kan välan bebis skvätta ut ganska mycket (om man själv inte skvimpar på vägen). Och visst kan man ha baljan i badkaret eller direkt på golvet i badrummet, men risken är att man får stå väldigt obekvämt. Så det är alltså en ren bekvämlighetsåtgärd för oss föräldrar.

Lady Námarië: Kan tänkas att badbaljan ingår, men eftersom vi redan har en balja så vill vi köpa ett separat stativ som passar till den baljan.

• Lady Namárië

Gör det så mycket om ni får en extra balja då (om det nu inte skulle gå att köpa stativet separat)? Har ni kvitto kvar på IKEA-baljan kan ni ju byta den mot något annat, eller också kan ni sälja Brevi-baljan vidare. Jag har för övrigt en gammal badbalja som tvättbalja, den passar så fint under luckan på tvättmaskinen och det är bara att raka ned tvätten i den.

Vi har tänkt köpa Brevis stativ och balja, och jag hoppas att det är "propp" i baljan - för fy 17 vad tunga de blir när de är fulla med vatten!

• Angel74

Zandrama
    jag förstod vad du menade men jag talar av egen erfarenhet, det funkar bra i badrummet men alla gör som dom vill: Hoppas du hittar vad du letar efter

• Carrie75

-- Lady Namárië
    Tack för informationen. 300 kr är ju inte så farligt. Fast det är klart en balja utan stativ kostar ju 59:- på Ikea. Men man måste tänka på ryggen också. Jag vet hur jobbigt det är för ryggen att tvätta hunden i badkaret.

-- Angel74
    Jag tänkte ha badbaljan i badrummet. hade inga planer på att släpa massa vatten över hela huset. Får inte du ont i ryggen av att ha baljan i badkaret? Måste ju försöka tänka lite på ergonomin också, särskillt om man har en dålig rygg från början.

• Zandrama

Lady Námarië: Vi får se hur vi gör. *ler*
    Ska väl iallafall kolla om det finns separata stativ. Annars kanske vi köper både balja och stativ. Ska väl kika in på Babyland eller -proffsen och se vad de säger.

Angel: Jo, vi hoppas också det. *ler*

• Angel74

Carrie75
    När bebisarna är små så badar dom inte så ofta så ryggen tar inte stryk av den lilla belastningen. Sen börjar iaf vi bada bebisen i badkar och när ryggen är tillräckligt stark så är sitthjälp bra, det hade dottern och hon hade många roliga stunder i badet

• madebyinferno

Kan man inte bara ställa baljan på diskbänken? Har för mig att vi gjorde det när sonen var liten och de gjorde stambyte i badrummet.... En tanke bara!

• Zandrama

Martina: En bra tanke! Tyvärr är vår diskbänk väldigt liten (och oftast belamrad med odiskad disk ).

• madebyinferno

Zandrama: Som här då fast man äger en diskmaskin - ingen orkar plocka ur och i den du vet! Man kan ibland tro att vi får in grannarnas disk utöver vår egen

• Zandrama

Martina: *asg* Känner så väl igen mig. Fast vi har ingen lyxig diskmaskin.

• Zandrama

Hörrni tjejer som också letar stativ till IKEAs badbalja. Jag har fått nys om att det finns stativ på Barnens Hus som passar till den baljan. Tyvärr skulle den vara rätt dyr (299 kr), men det borde betyda att det finns stativ på andra ställen också!

Svar på tråden Babyproffsens badbaljestativ + Ikeas badbalja?