• Anonym (sick)

Urinvägsinfektion eller klamydia?

Jag fick klamydia i somras av ett såkallat "one night stand".
    Fick antibiotika och dom sa att jag inte behövde komma tillbaka på kontroll för antibiotikan skulle ta bort allt.

min nuvarande pojkvän har testat sig, han hade inget. Vi hade inget sex förren efter medicineringen.

Men nu för en vecka sedan så började jag springa på toa för att kissa var 5e minut. Ibland kissar jag rätt mycket om jag hållt mig länge, och då svider den sista teskeden som sjutton! Ibland kommer bara några droppar om det blir så att jag springer ofta, trots att jag känner mig sjukt kissnödig, och då svider det hela tiden.
    Det har även börjat klia i slidmynningen.

Första provet för urinvägsinfektion visade svaagt positivt med jättelite blod i. Andra testet ett par dagar senare visade ingenting och nu har jag skickat iväg ett nytt klamydiatest.

• Svar på tråden Urinvägsinfektion eller klamydia?
  • Anonym (sick)

*puff* ingen som haft liknande?

• Judy

Sådär hade jag med! Var i på sjukhuset, de kollade urinsticka, men det visade ingen UVI, de skickade iväg ett klamydiatest, som visade negativt. Mina besvär fortsatte och till sist gick jag till UM. BM där tyckte detta var jättekonstigt, men informerade mig om att det finns en könssjukdom som har samma symptom ungefär som klamydia, som smittade på samma sätt och som kan göra att man blir steril (!). Jag hade aldrig hört talas om denna sjukdom.

Hon ville i alla fall skicka in ett sånt prov, men tog en urinsticka för säkerhets skull, och den gav utslag direkt, jag hade UVI.

Tycker du ska gå tillbaka till doktorn och göra ett nytt UVI-test med morgonurin.

• Anonym (sick)

Jag har köpt hem stickor för UVI-test. Så jag ska testa imorgonbitti. Men du hade alltså inte den där andra könssjukdomen utan det var urinvägsinfektion iaf?

• Judy

Anonym (sick) skrev 2008-10-18 22:00:46 följande:

Jag har köpt hem stickor för UVI-test. Så jag ska testa imorgonbitti. Men du hade alltså inte den där andra könssjukdomen utan det var urinvägsinfektion iaf?
    Jaha så man kan göra det själv?

Hon skickade aldrig in det testet, utan jag fick det urinet med mig till VC, så de skulle visa samma. Men hon trodde inte jag hade det, nu fanns en förklaring till mina besvär. Dock börjar det där komma tillbaka igen nu, börjar känna symptom, hoppas jag kan bota det själv..
Svar på tråden Urinvägsinfektion eller klamydia?