• snutti

Kommer ni ihåg Adelsten???

Såg på teve igår, och då såg jag butiken Adelsten i bakgrunden, den hade jag glömt bort. Vart tog den vägen?

Kände bara lite nostalgi på nåt sjukt sätt....

Har ni något ni undrar vart det tog vägen, förutom era personliga ting förstås???

• Svar på tråden Kommer ni ihåg Adelsten???
  • Annelie81

ja just det.....vart tog den affären vägen..:)

• Achanta

ja just det Hade helt glömt att den kedjan funnits ju *s*

• Åke Vilse

Jag har fortfarande kvar ett par bruna tights därifrån som jag använder under termobyxorna på vintern

• snutti

Märkte inte ens att de försvann, poff så var de borta

Trist...
    Visst hade de fina kläder till bra priser???

• Tintomara

Själv är jag rätt glad att de försvann faktiskt! Tyckte bara att det fanns Adelsten affärer i hela Göteborg ett tag och jag lyckades aldrig hitta något i de affärerna Det var väl gamla Gulins eller hur var det?

• snutti

Jag minns inte alls vad de hade mer än att de hade smink...

• Flutterby

Ja, först var det Gulins, sedan Adelsten. Köpte en klänning där som jag använde varje gång jag skulle ut!

• LindaHelen

jag köpte mina skinnbyxor där

• Silence

Var inte Adelsten en norsk kedja?
    ap fula kläder hade dom allafall

• papillon

Gulins gör mig nostalgisk. Köpte mycket kläder där när jag jobbade på kontor och ville vara lite damig och snygg. Nu tycker jag att Twilfit är toppen.

• Tin o Trolls mamma

Ja! Adelstens!! De hade världens skönaste mammatrosor där!

Ekorren.

• Kaktusen

När jag gick i högstadiet skulle alla ha "Fruit of the loom" tröjor. Vad hände med det?

• HaJoMi

Gulins köptes väl av Adelsten och Adelsten av Kappahl?
    Eller är jag ute och cyklar nu?

• silvia

Ja, Adelsten!!
    Det var ett tag sen.. *oj, vad åren går *

Här i Västerås fanns det två st Adelsten.

Har också för mig att de blev uppköpta av någon annan kedja...

En av de bästa sakerna med dem var att de inte hade så fåniga priser som alla andra klädaffärer som t ex 99,90 kr, 299 kr, 149,50 kr etc. Adelsten körde med 100 kr, 300 kr, 250 kr! *tummen upp för det*

Handlade några få plagg där, en grå kavaj och finbyxa är det jag kommer ihåg bäst.

• hobnob

Oj! Vilka (hemska) klädminnen från sent 80-tal, tidigt 90-tal som dyker upp!

Köpte flera tights på Adelsten, och låååånga polotröjor i tunn, stickig, lammull!
    Huvva!!! Men då var det snyggt, tyckte man!

Svar på tråden Kommer ni ihåg Adelsten???