• mimmi 1

potatistårta, har någon ett bra recept?

Var på en storfest i sommras, och där serverades det potatis"tårta" till det goda köttet... det var som tårtbitar av potatis och vad det nu var i.. supergott!
    säkert 5-6 cm höga bitar...

har någon ett bra recept på detta? jag har goglat, men hittar bara nån typ med tortillasbröd, men tror inte att det var det som vi fick...

Tänkte prova något nytt, istället för den uttjatade potatisgratängen...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 22:15
    Har hittat inbjudningskortet, där stod menyn, och potatisrätten heter, Västerbottensostfylld mandelpotatisquesadilla långt och krångligt namn, men verkligen jättegott!
    Någon??

• Svar på tråden potatistårta, har någon ett bra recept?
  • vem bryr sig

Tyvär har jag inget recept med det lät gott så jag hoppas det finns någon som vet. annars kanske du kan få recept av dom som ordnade festen??

• mimmi 1

har försökt, men det var cateringmat, så tyvärr!

• mimmi 1

Tack för tipsen, det kan ju vara värda att prova... men jag tror att det var västerbottensost i, men det kan man ju variera förståss!

jag kan tänka mej att man kokar potatisen först, mosar ihop tillsammans med osten, och pressar ner i en rund form med löstagbara kanter, och så in i ugnen, för det var lite fin färg ovanpå...

men det är mina egna antaganden... ett recept vore inte så dumt...för att få väl avvägda kryddor och så...

• Foodlover

Pommes Anna låter det som tycker jag. Det är super enkelt att göra och man kan även ha västerbottenost i. Jättegott tycker jag.

• mimmi 1

pommes Anna ? hur gör man då?

• mimmi 1

Jag hittade inbjudningkortet, där stod menyn, och potatisen heter: Västerbottensost fylld mandelpotatisquesadilla...

långt och krångligt ord, men en suveränt god potatisrätt!!

jag har googlat, men som sagt, bara hittat nån variant som jag inte riktigt tycker stämmer.

nån som har recept på potatis-quesadilla?

• mimmi 1

puffar lite i min jakt efter receptet!!

• mimmi 1

tack.. men den verkar vara gjord på potatismos,
    quesadilla tycks jag minnas var mosad, eller grovt hackad kokt potatis...

ingen???

• mimmi 1

måste jag ge upp?? ingen som har recept på potatisquesadilla?

• SeTa

Fast det verkar ju som det blir potatisquesadilla pga tortillan?
    Jag hittar recept som alla innehåller västernbottenost och mandelpotatis men alla innehåller ju brödet också..

• Thursday

mimmi 1 skrev 2008-10-23 19:41:33 följande:

måste jag ge upp?? ingen som har recept på potatisquesadilla?
    Om du googlar potatisquesadilla är den första träffen denna:

recept.nu/1.35269/pelle_johansson/potatisquesadilla

Både mandelpotatis och västerbottenost. En quesadilla är för övrigt per definition tortillas med fyllning, så rätt så troligt är det kanske att det var med tortillas? (Jämför en.wikipedia.org/wiki/Quesadilla)
  • mimmi 1

ja, det kanske var så då, fast jag inte uppfattade det så... får kanske lov att prova... men samtidigt tycker jag att ytan borde bli lite seg att skära i om man har ett tortillabröd ovanpå alltihop?

Tack iallafall, alla som försökt hjälpa mej... jag provar i helgen med tortillasböd, och någon av recepten jag fått.. innan jag bjuder hem gäster.. det är ju alltid bra att prova själv först

Svar på tråden potatistårta, har någon ett bra recept?