• gookie

Finns det virkgarn på Ullared?

Ja finns det det? Och i så fall vad e det för priser? Vilket utbud? Någon som vet någon billig sida på nätet annars?

• Svar på tråden Finns det virkgarn på Ullared?
  • Hera78

Tar detta från början...

Det finns inget som heter Ullared då Ullared är ett samhälle. I detta samhälle finns en garnbutik (som så vitt jag vet även säljer virkgarn). Denna butik ligger i närheten av GeKås som är det stora varuhuset du syftar på.

Jag tror att butiken ligger kvar på samma ställe som det legat i alla år och då är det ner mot den lilla parken dit kön alltid går, snett emot kex-affären.

• Hera78

Glömde... jag har aldrig sett garn på GeKås så jag tvivlar på att det finns. Kolla istället ifall den lilla butiken finns kvar.

• gookie

Men jag vet allt att det inte heter det men jag och många andra kallar det Ullared. Tror dom flesta förstår vad man menar när man säger Ullared. Det var ju inte riktigt det frågan var men tack ändå!

• Hera78
    gookie skrev 2008-10-18 16:26:21 följande:
    Men jag vet allt att det inte heter det men jag och många andra kallar det Ullared. Tror dom flesta förstår vad man menar när man säger Ullared. Det var ju inte riktigt det frågan var men tack ändå!
    Jag vet att de flesta förstår, men det är fortfarande fel...

Och jag svarade på din fråga.
  • Quartz
    gookie skrev 2008-10-18 16:26:21 följande:
    [/citat]
    Hera78 skrev 2008-10-18 16:05:31 följande:
    [citat]
    Tar detta från början... Det finns inget som heter PÅ Ullared då Ullared är ett samhälle. I detta samhälle finns en garnbutik (som så vitt jag vet även säljer virkgarn). Denna butik ligger i närheten av GeKås som är det stora varuhuset du syftar på. Jag tror att butiken ligger kvar på samma ställe som det legat i alla år och då är det ner mot den lilla parken dit kön alltid går, snett emot kex-affären.
    Ursäkta, men jag håller med gookie. Ska man till Gekås så säger man faktiskt: Jag ska åka till ULLAREDE.
    Jag tror inte jag har hört någon i min närhet som säger att de ska åka till GeKås.

Hera78:
    Jag tycker att det var lite fult av dig att svara gookie på det viset som du gjorde. Är du svenska lärare eller????

HEJJA GOOKIE, här inne på FL så har inte gramatiken någon som helst betydelse, huvudsaken är att vi förstår varandra.
    Jag ska förresten till ULLARED på fredag så jag kan kolla efter om det finns virkgarn. Hör du inget ifrån mig så har jag inte hittat något.
  • Mamma Jennie L

Jag frågade efter garn när jag var där för några månader sen , då hade dom det inte ... Men det kan ju hända att det finns nu.

Svar på tråden Finns det virkgarn på Ullared?