• Meline

Värme på balkongen?

Vi har en inglasad balkong som för tillfället är lite för kall för att använda. Vi vill gärna få upp värmen där lite så att vi kan använda den längre in på säsongen, helst ända in på vintern (bor i skåne, så det blir inte så kallt här).

Vi har en 1000W infravärmare i taket, men det hjälper inte så mycket.
    Hur har ni löst det på era balkonger? Kan man ha en värmefläkt, eller det är inte tillräckligt för att värma upp ett helt rum? Vad finns det annars som man kan sätta ut?

Tips mottages tacksamt

• Svar på tråden Värme på balkongen?
  • Meline

Puff?
    Ingen som har en varm och skön balkong?

Jag har googlat fram följande alternativ:
    elkonvektor,
    oljeradiator,
    ingen som använder något av det?

• Atamon

Vi har inte använt något av det, vi har också inglasad balkong men bort betydligt längre norr ut ... (sundsvall). Vi har också infravärme men använder aldrig balkongen vintertid.
    Dock så skulle jag kunna tänka mig att en liten fotogenkamin kan vara bra värme. En sådan hade vi alltid förr som extravärme i stugan och det fungerade bra

• Meline

Tack för svaret

Vi gjorde så att vi åkte och köpte en elkonvektor med värmefläkt igår, så nu står den och kör. Det värmer inte upp hela balkongen, men vi ställde den precis vid stolarna så det värmer skönt där man sitter.
    Det verkar som om balkongen kanske måste tätas och isoleras lite till för att få temperaturen att hålla sig bättre här.

Hursomhelst, problemet löst, jag antar att tråden kan stängas nu

Svar på tråden Värme på balkongen?