• StilaM

Behöver jag vara orolig? v15 och inga symptom

Jag har läst och läst om alla dessa gravida kvinnor som upplever att magen krymper och symptomen försvinner i början av 2:a trimestern, och att det inte är något tecken på att något är fel - oftast... Men det är ju en sak vad huvudet vet och vad hjärtat känner.

Jag är i v 15, och har i drygt en vecka varit helt och hållet symptomfri, med undantag för ömma bröst. I morse när jag vaknade var också magen mindre (enl. ögonmått och byxmått). Mitt UL är inbokat först om en månad, när jag är i v 20, och det känns plågsamt att vanka i denna ovisshet.

Vad säger ni? Är jag fånig? Jag har ju inte haft ont i magen eller haft några blödningar. Jag var sjuk förra veckan, med feberförkylning, men det ska ju inte påverka. Jag bor ganska långt från BMM och det känns dessutom löjligt att ringa när all tillgänglig info säger att man inte ska oroa sig. Är det fler som känner som jag?

Ja, vad vill jag egentligen. Jag hoppas väl att någon klok och erfaren gravid kvinna kan peppa mig till lugn, eller peppa mig till att ringa BM.

• Svar på tråden Behöver jag vara orolig? v15 och inga symptom
  • Hannnas

Luuugn, detta hör till, att symptomen försvinner och man känner o ser ogravid ut ett litet tag kallas "läskiga fasen"

Så lugn, du är inte mindre gravid alls

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma och blivande knoddmamma .?:*¨¨*:?.
  • littlepixiegrl

Jag tycker absolut att du kan ringa!
    De enda dumma frågorna är de man inte ställer. Du kan även ringa till kk/gyn-akut på närmsta sjukhus. det är aldrig löjligt att ringa om du är orolig!

• Stephany

Hejsan!

Måste tacka för en bra tråd ts... jag har även jag samma problem som dig.
    Fast jag är nu i v13 på slut tampen .. v.12+6..
    Men jag har tappat det där känslorna och symtomen senaste dagarna även jag..
    Men nu när jag läste sidan som Hannnnah länkade till vart jag lite lugnare..
    Men jag är nästan den som får panik om det blir så här...

jag har redan varit inne på akuten 2 gr ... ena gången i v11 och den andra i v12.
    Men jag vet inte alls vad det är.. man blir samtidigt rädd..
    eftersom alla symtom försvinner...

Men jag ger dig en bamsekram , du ska se att det är inga som helst problem
    med din lilla bebis och inte med min heller! Flört

Krams krams
  • StilaM

Hej
    Tack för era svar. Jag kände lite växtvärk i går kväll - tror jag...man vet ju aldrig riktigt vad man känner när man upplever allt för första gången... Jag har bestämt mig för att avvakta till tisdag morgon. Om jag fortfarande är orolig då, ringer jag BM.

Tack igen.

Stila

• Purlan

Var inte oroliga, allt är säkert jättebra! Jag har själv inte ett enda symptom och är i v 16. Var på RUL i torsdags (blev tidigt för att vi trodde att jag ev gått längre) och vad ser vi där? Jo ett pyre på 15 cm som sprallar runt som en tok. Den ligger verkligen inte still en sekund. Samma sak pågår antagligen i era magar just nu

KRAM

• Evangeline72

Jag har knappt några symtom och jag är i v 25 nu. Det enda jag känner är lite måttligt foglossning om jag går fort/långt samt lite sammadragningar ibland. Och jag kissar lite oftare än vanligt. Det är allt.

• Sandrah85

Jag är också i v.15 och känner mig inte gravid för fem öre. Så idag åkte jag in och gjorde ett ultraljud bara för att stilla min oro då jag har haft ma tidigare och inte orkade vanka omkring i ovisshet en månad till till rutinUL. Allt var kalasbra med bebben i magen, så det är det säkert med din bebbe också :)

♥ Devin 11/11-07 ♥ sandrah.blogg.se
  • Shoppingtokig

Mina få symptomer som jag hade försvann runt v.11 ungefär, hade ett vul v.13 som lugnade mig då jag såg min aktiva lilla bebis. Kände sedan inte något över huvud taget förrän ca en vecka sedan, går in i vecka 20 imorgon. Var även på rutin-ul i onsdags som visade att bebisen levde och var väldigt aktiv. Det är iaf väldigt skönt att nu känna av bebisen lite nu och då. Förstår att du är orolig, jag var precis likadan!

Svar på tråden Behöver jag vara orolig? v15 och inga symptom