Behöver jag vara orolig? v15 och inga symptom
Jag har läst och läst om alla dessa gravida kvinnor som upplever att magen krymper och symptomen försvinner i början av 2:a trimestern, och att det inte är något tecken på att något är fel - oftast... Men det är ju en sak vad huvudet vet och vad hjärtat känner.
Jag är i v 15, och har i drygt en vecka varit helt och hållet symptomfri, med undantag för ömma bröst. I morse när jag vaknade var också magen mindre (enl. ögonmått och byxmått). Mitt UL är inbokat först om en månad, när jag är i v 20, och det känns plågsamt att vanka i denna ovisshet.
Vad säger ni? Är jag fånig? Jag har ju inte haft ont i magen eller haft några blödningar. Jag var sjuk förra veckan, med feberförkylning, men det ska ju inte påverka. Jag bor ganska långt från BMM och det känns dessutom löjligt att ringa när all tillgänglig info säger att man inte ska oroa sig. Är det fler som känner som jag?
Ja, vad vill jag egentligen. Jag hoppas väl att någon klok och erfaren gravid kvinna kan peppa mig till lugn, eller peppa mig till att ringa BM.