• Mytis

Näsblod

Har haft näsblod hela dagen :S började i natt nångång.
    och det slutar inte...

Det är okej så länge jag ligger ner eller är väldigt stilla.
    men så fort jag reser mig upp så börjar det igen...
    är detta normalt?

nån mer som har eller har haft samma problem.

• Svar på tråden Näsblod
  • Busungarnas mamma

En kollega till mig hade det så under båda sina graviditeter.
    Det var i olika mängd, ibland med några dagars mellanrum och som mest några veckor emellan varje gång.

• krut34

Hej!
    Jag småblödde från näsan under stora delar av min förra graviditet. Oftast dagligen, men det forsade sällan. Sköra slemhinnor antog jag var orsaken, men jag minns inte om jag kollade upp det.

• hemlisen

stoppa in en tuss i näsan, sug på en isbit och kläm över näsan, går det inte över på 30-40 minuter ska man åka till öron-näsa-hals-mottagningen (om ni har en sån i närheten?) så åtgärdar de näsblödningen!

• LiRo09

Jag blöder näsblod flera gånger per dag. Kan komma av ingenting. En suck, om jag spärrar upp näsborrarna eller speciellt om jag snyter mej. Jag vågar knappt andas
    Hoppas det slutar nån gång, för det är skit jobbigt. Speciellt när man sminkar sej och det börjar då. Har inte riktigt tid med det just precis då, är ju alltid på väg nånstans. Hehe.

• Mr p daddy

jag började blöda näsblod inatt,, låg i sängen o kände att de rann o så va hela ja full me blod. de höll på i en kvart o de RANN verkligen. eller forsade rättare sagt. ur båda näsborrarna samtidigt. e i v 33 o ja har fått lite blod förut på pappret om ja snytit mig, vilket e helt normalt. men de här??

• Sommarluft

Jag är i vecka 14 och började blöda näsblod idag, har fått höra att det är helt normalt under graviditeten. Men jag håller med hemlisen att om det blöder länge ska man nog åka in så åtgärdar de blödandet. (har det gett sig nu eller vad händer?)

• Mytis

nja det har iaf lugnat ner sig... men reser jag mig hastigt så börjar det igen... men det var helt otroligt i lördags... kunde vara hur lungt som helst tills jag satte mig upp då rann det bosktavligen ur näsan fick byta lakarn säkert tre gånger och har fyra kuddar i tvätten pga att det ser ut som nån som blivit brutalt misshandlad har legat på dem.. men men.. kompisen sa att det kan ha med järnbrist att göra så ska väl ta ett HB och se vad det säger...

Svar på tråden Näsblod