• ulligulli

Mögel på barnvagnssufletten. Hur få bort???

Jag har lyckats få små mögelprickar på ovansidan av min suflett till min ljusgröna Urban Jungle. Sufletten ha stått ihopfälld när den varit blöt...
    Någon som har något ¨husmorstips¨ på hur man får bort dem??
    Jag har försökt med bikarbonat & vansih utan resultat...

Tack på förhand!

• Svar på tråden Mögel på barnvagnssufletten. Hur få bort???
  • Teskedsmamman

Mögel är fetkört att få bort... jag har aldrig lyckats iaf och jag har testat det mesta, galltvål skulle jag tipsa om men annars får du nog köpa en ny suflett eller sätta på applikationer

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Trocadero

Klorin tar effektivt bort mögelfläckar.

• kasa

FILMJÖLK !! Det är mitt tips o det har funkat på flytvästen här hemma men annars så e det ju ättika ( ättiksprit ) som är mögelborttagare no 1 i köke o så...

Mvh Karin

• ulligulli

Kasa:
    Tack, då ska jag köpa filmjölk imorgon. Hur gör man? Ska man gnugga in det och sen låta det stå och dra ett tag?

• Inez matte

Jag fick bort svartmögel-prickar på ovansidan av min sufflet genom att ta en maskindikstablett, doppa i lite vatten och gnugga på mögelpricken. Det blev inte blekt på min sufflet. Kom bara ihåg att sätta på dig handskar! Lycka till!

• ulligulli

Jag hade ju på både vanish och bikarbonat igår, men inget funkade...
    Tänkte ta tag i problmet idag med filmjölk eller maskindiskmedel, men så kollade jag på vagnen imorse och då var fläckarna borta:)!!!!
    Undrar bara om det var vanishen eller bikarbonatet som tog bort fläckarna...

• Christin3

Jag tog galltvål, fick inte riktigt bort dom så jag tänkte prova nå annat men när jag kollade på tyget nyss så var möglet borta

Svar på tråden Mögel på barnvagnssufletten. Hur få bort???