• Strawberry Mum

PEVARYL?

Hej.
    Jag har mest troligen fått svamp i underlivet(eftersom jag har en fruktansvärd klåda).
    Har köpt Pevaryl 1%(Econazol.nitras)på tub men det står att det är för fotsvamp.
    Det står ju att det även går att lägga på andra delar av kroppen som drabbats av svamp men kan man verkligen lägga den i slidan?
    Känns lite skumt att man i så fall kan använda samma kräm till fot&underliv...
    Någon som vet något?

• Svar på tråden PEVARYL?
  • Anonym

När jag var på gyn rekomenderade dom Pevaryl men då var det...åh vad heter det..som suppar fast dom ska in i slidan. Och en salva som man har på de "yttre" delarna. Det låg i samma paket.

• Strawberry Mum

Jaha...jag har tabletter(som man för upp i slidan) också...men de är inte Pevaryl utan nå annat märke(minns ej vad).
    Ska jag alltså använda båda två?? Alltså både Pevaryl krämen på utsidan och tabletter för insidan?

Antar att min partner också måste behandla sig? Annars får jag väl bara tillbax det igen?
    Kan han använda pevaryl krämen?

• OHs mamma

Min läkare rekomenderade Pevarylkrämen och vagiatorerna. 3st vagiatorer som förs in innan sovdags och krämen används tills symtomen är borta plus några dagar.

Enligt min läkare smittas inte killar av den här svampen. Min kille har inte behandlats och det har funkat bra (tror jag), har nämligen fått urinvägsinfektion nu. Men rådfråga med en läkare om din kille ska behandla sig eller inte.

• Anonym (....)

Pevaryl är även till för svamp i underlivet..

• Anonym (jag igen..)

Just det, vagiatorer kanske det heter ja.
    Japp dom ska in i slidan och salvan utanpå...om du förstår :o)
    Tror inte heller din kille behöver behandla, det sa dom ingenting till mig om iallafall.

• Jambosana

Pevaryl är ett jädra rävgift. Diflucan i kombination med Kortimyk är mycket snällar mot slemhinnorna.

Svar på tråden PEVARYL?