-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen. -
Svar på tråden **Eye Q Tuggisar**
-
Puffar
-
Har aldrig hört talas om dessa. Vart kan man köpa det? Min dotter har mycket energi och skulle behöva komma ned lite på jorden.
-
Min med kan ja säga... Tyvärr e de rätt dyrt dom första 12 veckorna men det kanske är värt det... http://www.vitaminvaruhuset.se/shop/
-
Tyvärr så är hon så fjantig med smaker på mediciner så dom får verkligen inte smaka något.Gummsan skrev 2008-10-19 09:55:05 följande:Min med kan ja säga... Tyvärr e de rätt dyrt dom första 12 veckorna men det kanske är värt det... www.vitaminvaruhuset.se/shop/ -
jordgubb
-
puffar igen
-
puffar
-
ingen som ger sitt barn eye q??
-
Röstade på "annat". Jag är väldigt skeptisk till kosttillskott av olika slag. Det är svårt att veta vad som faktiskt är i, och vilken effekt det har.
Vi är däremot noga med att äta mycket fisk och då särskilt fet fisk. Det är både gott och nyttigt. Härförleden var en artikel i tidningen om hur mycket så kallad "omega 3" mat man behöver äta för att få i sig lika mycket som i en portion lax. Det finns bl a ett knäcke som marknadsförs för att det innehåller omega 3. För att få i sig lika mycket som en portion lax behöver man äta 1550 skivor. Är det då inte bättre att ta laxen? -
Vi har dom, rekommenderat av läkare för att min son har svår ADHD. Just den sorten av omega 3 som finns i den är särskilt avsett för koncentrationsproblem och ADHDproblematik. Den har tillsammans med 2 preparat till ingått i den stora studien om effekten med omega3 vid ADHD.
-
beror på vad det är man vill behandla med omega3. Det som är med eye-q är att den har rätt balans mellan epa och dha, därför kan den ha effekt på adhd. Vill man äta omega3 bara för nyttighetens skull och inte för att behandla nån åkomma tex sömn, adhd, hjärtproblem mm går det jättebra att äta fisk men annars är det svårt att få rätt balans så att det blir bra för just det syftet du vill åstadkomma. Sen får man inte glömma att omega3 eye-q är ett kosttillskott och bör inte ersätta en varierad kost.
Söderböna skrev 2008-10-20 09:03:05 följande:Röstade på "annat". Jag är väldigt skeptisk till kosttillskott av olika slag. Det är svårt att veta vad som faktiskt är i, och vilken effekt det har. Vi är däremot noga med att äta mycket fisk och då särskilt fet fisk. Det är både gott och nyttigt. Härförleden var en artikel i tidningen om hur mycket så kallad "omega 3" mat man behöver äta för att få i sig lika mycket som i en portion lax. Det finns bl a ett knäcke som marknadsförs för att det innehåller omega 3. För att få i sig lika mycket som en portion lax behöver man äta 1550 skivor. Är det då inte bättre att ta laxen? -
Ludenben: Har ni fått hjälp av läkaren att hitta rätt preparat och rätt nivåer? Det finns ju flera undersökningar som visar på de positiva effekterna - men det måste väl bygga på att det ställts rätt diagnoser och att man får rätt "dos"?
-
det är en och samma dos som gäller för alla, det står på flaskan/burken. Stor dos de första 12 veckorna och sen lilla dosen därefter. Men vi fick order av läkaren att ha stora dosen i ett halvår, han kombinerar den med "riktig"medicin eftersom enbart eye-q gör han så lugn som vi skulle önska. Det är främst på intelligensen jag tycker att den verkat, inte på hyperaktiviteten. Men efter vad jag har läst så är det den gruppen av barn som har ADD (den passiva varianten av ADHD) som har haft bäst nytta av den. En person som har ADD är inte hyper men har svårt med koncentration och minne, då har eye-q lättare att verka än om man är kraftigt hyper också. Jag frågade vår läkare om vi fick byta till ett billigare preparat av omega3 men det fick vi inte för denna ska just vara för detta då.
Söderböna skrev 2008-10-20 09:21:10 följande:Ludenben: Har ni fått hjälp av läkaren att hitta rätt preparat och rätt nivåer? Det finns ju flera undersökningar som visar på de positiva effekterna - men det måste väl bygga på att det ställts rätt diagnoser och att man får rätt "dos"? -
Håller helt med om att man ska vara mycket skeptisk till kosttillskott av de anledningar du skriver. Just eye-q är dock väldigt väldokumenterat av oberoende forskare, så ska man köpa någon omega-produkt skulle jag köra på eye-q.Söderböna skrev 2008-10-20 09:03:05 följande:Röstade på "annat". Jag är väldigt skeptisk till kosttillskott av olika slag. Det är svårt att veta vad som faktiskt är i, och vilken effekt det har. Vi är däremot noga med att äta mycket fisk och då särskilt fet fisk. Det är både gott och nyttigt. Härförleden var en artikel i tidningen om hur mycket så kallad "omega 3" mat man behöver äta för att få i sig lika mycket som i en portion lax. Det finns bl a ett knäcke som marknadsförs för att det innehåller omega 3. För att få i sig lika mycket som en portion lax behöver man äta 1550 skivor. Är det då inte bättre att ta laxen? -
Då är jag med!
-
Jag har eye-q tuggisar till mina och det finns nattljusolja i de som lugnar rastlösa barn och jag kan bara +++++++ för dessa, men de är dyra. Kolla www.vitaminvaruhuset.se
-
Kolla den här länken:
www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html