• Moi Mokulat

Kan man ha 3 gudföräldrar till sitt barn?

Jag och min gubbe kommer inte överens om vilka som bli vår sons gudföräldrar.
    Jag vill min lillebror och lilla syster
    Han vill min lillebror och sin syster.
    Men jag känner mig fruktansvärt elak om jag inte tar min syster.
    Vi fundera på ta alla tre eller bara min lillebror och ta systrarna sen.

Hur hade ni gjort?
    Hur många gudföräldrar har ni?

• Svar på tråden Kan man ha 3 gudföräldrar till sitt barn?
  • Kluvenflicka

Du får ha så många du vill..finns ingen gräns på hur många faddrar man får ha..Ta alla tre om ni känner att det känns bäst. Vi döpte inte men jag vet de som har haft allt från 1 till fyra...

• Miss JH

Till min stora tjej har vi en gudmor och 2 faddrar, och till den lilla har vi bara en. Be alla 3 va faddrar om ni inte kommer överens om vem som ska vilket, så känns det inte orättvist för någon och er son får många som kan omhulda honom

• buffybus

jag har 3 st faddrar så kan man väl.. finns förresten inget som heter guföräldrar nu.. heter bara faddrar.. 

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Kluvenflicka

Precis som Buffybus skriver så heter det fadder nu, förr hette det gudmor/gudfar..Felaktigt sägs det ofta att den som håller barnet under dopet är gudfar/gudmor..men alla får fadderbrev från kyrkan.

• Moi Mokulat

tycker gudföräldrar låter bättre än fadder.
    Fadder hade jag i skolan som tog hand om mig när jag började skolan.

• Adoniram

Moi Mokulat skrev 2008-10-19 10:13:10 följande:

Jag och min gubbe kommer inte överens om vilka som bli vår sons gudföräldrar.Jag vill min lillebror och lilla syster Han vill min lillebror och sin syster. Men jag känner mig fruktansvärt elak om jag inte tar min syster. Vi fundera på ta alla tre eller bara min lillebror och ta systrarna sen.Hur hade ni gjort?Hur många gudföräldrar har ni?
    För vems skuld är det ni håller dopet?
  • Babyface

vi kommer ha 3st till min stora kille, de kommer vara min syster o pappans kusin o systerson

• EnFruSislak

jag och min man blev Faddrar förra helgen, till tvillingar iof. Men de två har 5 faddrar, så visst kan ni väl ha tre om ni vill!

Svar på tråden Kan man ha 3 gudföräldrar till sitt barn?