• Marlie87

Någon som jobbar på McDonalds???

Det råkar inte finns någon ädel själ här som jobbar på McDonalds??

Jag är lite nyfiken på hur det fungerar på donken över jul och nyårs helgerna och så? När har dom egentligen öppet? Finns det några dagar donken är stängd? Och vad tjänar man på ett ungefär??

Tack på förhand!

• Svar på tråden Någon som jobbar på McDonalds???
  • FinalFantasy

Alla donken i sthlm har öppet alla dagar vad vi märkt Nån jävel jobbar alltid i allafall

You'll be in my heart.. always.
  • FinalFantasy

Är handelsavtal likt de flesta jobb inom handeln. Så ob mm beräknas väl lite på ålder mm

You'll be in my heart.. always.
  • aprilsill

Hej. Har jobbat på McDonald's, dock i en liten stad. Ett år hade vi öppet på julafton, men bara till kl 15. Resterande år lyckades restaurangchefen övertyga ledningen att det inte var lönsamt att ha öppet. Så i större städer gissar jag att de har öppet! På nyårsafton likadant, öppet men inte lika länge. Tröst kan ju vara att på röda dagar som julafton och midsommarafton är det heltidsanställd personal som jobbar, då de tjänar en hel semesterdag dessa dagar. Så är man inte anställt på mer än 85% kan man vara lugn oftast dessa dagar.

• antispantis

kan säga så att OB är skit, man får bara 18kr på kvällar och helger efter 16. En arbetsledare tjänar nästan 18 000:- i månaden, de under får ju givetvis mindre

• aprilsill
    antispantis skrev 2008-10-19 13:29:15 följande:
    kan säga så att OB är skit, man får bara 18kr på kvällar och helger efter 16. En arbetsledare tjänar nästan 18 000:- i månaden, de under får ju givetvis mindre
    En verifierad arbetsledare, och bara 2 och 1 assistenter får månadslön. Ingen arbetsledare för det. Och de kanske tjänar 10 kr mer i timmen arbetsledarna, det är inte direkt mycket att gnälla om.
  • antispantis

Jag är arbetsledare, tack och lov inte på McDonald´s och enbart vi arbetsledare har 18 000:- i månadslön, de andra går på timmar och har betydligt mindre i lön än vi

• antispantis

Ja det trodde jag med, tills jag har både upplevt och hört hur McDonald´s behandlar sin mat, så sätter jag inte min fot där igen

• aprilsill

Hahaha, då kanske du borde ha anmält det till ledningen i så fall! Synd för dig att du jobbade på ett uselt ställe! Andra hamburgerhak förvarar sina kött i ca 2 h i uhc skåp, det gör då inte McDonald's iaf! Har jobbat på andra ställen än McDonald's och inget ställe har varit så hygieniskt.

• antispantis

Där jag jobbar idag har man inga hamburgare på stock, som McD har, deras kan ligga en hel dag och ändå säljas sen. Men som sagt var du har bara erfarenhet av de så du kan ju inte säga hur de andra har det.

Svar på tråden Någon som jobbar på McDonalds???