Min sambo har röda små prickar på sin snopp samt att han har börjat flagna längst ut på förhuden
Vad kan detta vara? Ingen könssjukdom va?
Vad kan detta vara? Ingen könssjukdom va?
svamp ?
om det är en könssjukdom kan bara ni/han veta, har ni öppet färhållande elr har ni nyligen blivit tillsammans osv... Annars får han testa sig! Men det kan vara svamp elr så är han bara "irriterad" av för mkt sex, för mkt tvätt med tväl elr liknande..
Ni kanske kan hjälpa varandra ?
www.familjeliv.se/Forum-4-46/m37428190.html
Hej
Jag är ganksa säker på att det är eksem han har fått. Min son är nästan 9 år och blev nu i sommras snittat pga trång förhud...allt såg bra ut och sedan svullnaden snoppen upp och det blev flagnit....läkaren trodde garanterat att det var ett eksem de inte upptäckt då de utförde operationen. De gav oss en salva Betnovat och vi ska återkomma i nov. Tyvärr läker aldrig detta sa de till oss och det ända är att göra omskärelse...suck. Vill inte men om det inte finns några alternativ så ....håller nu på att leta för fullt på nätet efter någon vettig lösning. Förstår ju att kortison salva kan man inte smörja med för alltid.
Se till att din kille får komma i kontakt med urolog och få salva, risk finns annars att förhuden blir trängre ifall eksemet fortsätter och förhoppningsvis räcker det för honom.
kolla in lichen sclerosus et atroficus ett namn och bild om eksem på förhud / snopp. Lycka till !
tror nog att det är svamp - det har jag smittat min kille med ngn gång och då ser han ut exakt som du beskrivit:
prickar och flagnar :) behandla er bägge med salva annars finns det risk att ni bollar det emellan er