• Anonym (Fundersam)

Min sambo har röda små prickar på sin snopp samt att han har börjat flagna längst ut på förhuden

Vad kan detta vara? Ingen könssjukdom va?

• Svar på tråden Min sambo har röda små prickar på sin snopp samt att han har börjat flagna längst ut på förhuden
  • Anonym (fffdd)

om det är en könssjukdom kan bara ni/han veta, har ni öppet färhållande elr har ni nyligen blivit tillsammans osv... Annars får han testa sig! Men det kan vara svamp elr så är han bara "irriterad" av för mkt sex, för mkt tvätt med tväl elr liknande..

• Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2008-10-19 13:33:46 följande:
    svamp ?
    Anonym (fffdd) skrev 2008-10-19 13:37:27 följande:
    om det är en könssjukdom kan bara ni/han veta, har ni öppet färhållande elr har ni nyligen blivit tillsammans osv... Annars får han testa sig! Men det kan vara svamp elr så är han bara "irriterad" av för mkt sex, för mkt tvätt med tväl elr liknande..
    Vi har varit tillsammans i över fem år och jag vill inte tro att han svansat med någon annan heller för sån är han inte! Men svamp kanske? men han har ingen klåda eller så. Jag däremot har behandlat mig mot svamp då jag fick det för några veckor sen.
  • Anonym (fffdd)
    Svar på #3
    Min man får aldrig symptom på svamp -att det kliar och så.. Men han blir röd och flagnar.
    Då har han blivit rekommmenderad att behandla med pevarylsalva tills symptomen är borta + 3 dgr.

Jag får ofta svamp så till oss har dom sagt att så fort jag får det ska även killen behandlas då han kan ha "smittan" på sig utan att veta och ge tillbaka svampen till mig vid sex. Är han symptomfri efter att du haft svamp ska han behandla i 10 dgr.
  • Anonym

Hej

Jag är ganksa säker på att det är eksem han har fått. Min son är nästan 9 år och blev nu i sommras snittat pga trång förhud...allt såg bra ut och sedan svullnaden snoppen upp och det blev flagnit....läkaren trodde garanterat att det var ett eksem de inte upptäckt då de utförde operationen. De gav oss en salva Betnovat och vi ska återkomma i nov. Tyvärr läker aldrig detta sa de till oss och det ända är att göra omskärelse...suck. Vill inte men om det inte finns några alternativ så ....håller nu på att leta för fullt på nätet efter någon vettig lösning. Förstår ju att kortison salva kan man inte smörja med för alltid.

Se till att din kille får komma i kontakt med urolog och få salva, risk finns annars att förhuden blir trängre ifall eksemet fortsätter och förhoppningsvis räcker det för honom.

kolla in lichen sclerosus et atroficus ett namn och bild om eksem på förhud / snopp. Lycka till !

• Anonym

tror nog att det är svamp - det har jag smittat min kille med ngn gång och då ser han ut exakt som du beskrivit:
    prickar och flagnar :) behandla er bägge med salva annars finns det risk att ni bollar det emellan er

Svar på tråden Min sambo har röda små prickar på sin snopp samt att han har börjat flagna längst ut på förhuden