Flytta till Hallsberg...
... kan man det?
Jag känner ju ingen där.
... kan man det?
Jag känner ju ingen där.
Ja det tycker jag att du kan ..
Det bor väldigt många trevliga människor där..
Jaa, det gör det säkert! Men jag har bott i Halland i hela mitt liv, och att flytta som vuxen känns osäkert...! Hur bär man sig åt? Haha!
Mamma Jennie L skrev 2008-10-19 14:23:54 följande:
Varför just Hallsberg? Kanske inte den största staden... Bara nyfiken.
Sambon är från Hallsberg och han längtar hem igen! Vi (han) har en stor fin lägenhet där som vi kan använda från 1 februari.
Linnea 78 skrev 2008-10-19 14:25:11 följande:
Aha, är uppväxt i Kumla (nära Hallsberg). Skulle nog säga att det beror lite på om du är van att bo i en storstad. Kan du själv tänka dig Hallsberg? Antar att ni varit där en del då. Annars kan ju Örebro vara ett alternativ. Nära Hallsberg men ändå en stad där inte "alla känner alla".
Ja, grejen är ju att vi har lägenheten i Hallsberg. Bor själv i en liten ort på 3500 invånare så storleken är inga bekymmer i sig, det är mer den sociala biten man funderar över.
Linnea 78 skrev 2008-10-19 14:28:17 följande:
Jag är också föd och uppvuxen i kumla , flyttade för 10 år sedan till smålandsstenar , Vill man så går allt. Vist har jag fortfarande hemlängtan , men det går ju att åka och hälsa på.. Skulle du inte trivas så kan du ju alltid flytta hem igen ...
Jennie L: Flyttade oxå från Kumla för ca 10 år sedan. =)
Den sociala biten löser man alltid! Oftast blir det ju genom jobb, skola, grannar osv. man lär känna folk. Man får vara inställd på att vara öppen och hänga med på det mest för att visa sig aktiv. Klart att det alltid är tufft i början men det blir bättre.
Jaa. Men det kanske är toksvårt att få jobb i Hallsberg?
Jag är ganska öppen och social av mig, men man vet ju aldrig vad som händer när man flyttar...!
Linnea 78 skrev 2008-10-19 14:39:19 följande:
Du får ringa runt till företagen och se om det finns några jobb , Nu vet jag ju inte vad du har för utbildning men det finns 322 jobb i örebro län , 14 i hallsberg , man kan ju pendla..
Jag är undersköterska.
Mamma Jennie L skrev 2008-10-19 14:47:30 följande:
Jobben växer nog inte på träd i Hallsberg... Men, det är lätt (och går rätt snabbt) att pendla till t.ex. Örebro med tåg. Så du kanske får räkna med att jobba på en annan ort. Ska inte säga för mkt, vet inte hur läget ser ut men jag kan tänka mig det.
Jaa, tåg lär ju gå, HAHA!!! Vaknat många nätter av dem, lägenheten ligger precis vid stationen.
Linnea 78 skrev 2008-10-19 14:49:10 följande:
visst kan man flytta till hallsberg. vi ska chansa och flytta dit. bor i kumla just nu. hoppas att det finns trevligt folk där, så man kan lära känna lite nya människor.
flyttar också dit till 1 feb. känner inte en kotte där, men man får chansa lite granna.är inte från kumla från början utan har bott i ett annat län innan, så det blir på ett ungefär samma sak för oss.
lycka till