• Min son å ja

Kan hundar få blodig slemmig avföring av Kattmat??

Mina föräldrars hund var ute å gick idag, då bajsade han slemmigt Blod ca 6 ggr. å nu bajsade han blodig slemmig avföring inne. Igen. Kan det va Kattmaten som gör det eller vad kan det vara!? Min mamma e jätte orolig å vill helst undvika att åka till Blå Stjärnan, då det e en bit att åka + att det e ganska dyrt.. Men bara så man kan få ett hum på va det kan vara, om vi verkligen måste åka in t Blå Stjärnan eller inte..

• Svar på tråden Kan hundar få blodig slemmig avföring av Kattmat??
  • Birgitta2

Kattmat ger INTE blod i avföringen. Det är veterinär som gäller. Jag hade åkt in till veterinär senast i morgon. Försökt ställ hunden på ris, risavkok och kokt torsk, eller ännu hellre: majsvälling och vatten.

• Min son å ja
    Birgitta2 skrev 2008-10-19 14:43:34 följande:
    Kattmat ger INTE blod i avföringen. Det är veterinär som gäller. Jag hade åkt in till veterinär senast i morgon. Försökt ställ hunden på ris, risavkok och kokt torsk, eller ännu hellre: majsvälling och vatten.
    Tack så mycket. Han har varit väldigt lös i magen ett tag. Men sen nu de senaste dagarna varit ganska bra i magen, men så idag har det kommit väldigt många ggr med slemmig blodig avföring. Vad kan det vara tro!? Har du nått hum på vad?
  • Fru annmi

Min son å ja skrev 2008-10-19 14:50:01 följande:

Tack så mycket. Han har varit väldigt lös i magen ett tag. Men sen nu de senaste dagarna varit ganska bra i magen, men så idag har det kommit väldigt många ggr med slemmig blodig avföring. Vad kan det vara tro!? Har du nått hum på vad?
    De kan vara bla infektion,mask till & med,eller fodret(allergi)
    Ta kontakt med veterinären
  • Min son å ja

Min son å ja skrev 2008-10-19 14:50:01 följande:
    De kan vara bla infektion,mask till & med,eller fodret(allergi)Ta kontakt med veterinären
    [/citat]

Han har ätit 3 olika foder.. För han får exem å kliar sig väldigt mycke å slickar sig. Så han blir så brun på benen för han kliar å slickar sig.. Vet inte va man ska ha för foder för att han ska må bra..

• Min son å ja

Han har ätit 3 olika foder.. För han får exem å kliar sig väldigt mycke å slickar sig. Så han blir så brun på benen för han kliar å slickar sig.. Vet inte va man ska ha för foder för att han ska må bra..

• Birgitta2

Ett veterinärbesök för hans besvär är nödvändigt. Jag vet att många hundar tål Hills i/d, och det kan du testa. Men jag skulle inte våga rekommendera nånting egentligen. Tarm, allergi,eksem är ju sånt enbart veterinärer kan kolla genom blodprover, biopsier etc.

Svar på tråden Kan hundar få blodig slemmig avföring av Kattmat??