• sommarblommor

Nån i Eskilstuna som vill följas åt?

Hej! Finns det några i Eskilstuna som har svårt att bli gravida.
    Själv gjorde jag en lyckad ivf -01.
    Ska nu göra ett nytt försök. Har inte så många att diskutera det här med.

• Svar på tråden Nån i Eskilstuna som vill följas åt?
  • moans

Ser att det var ett tag sedan du skrev tråden men såg den inte förräns nu. Jag är mitt uppe i IVF-svängen och bor i Eskilstuna. Vi gör för tillfället vårt första försök. Får se om du ser det här så kan vi pratas vid mer.

• sommarblommor

Hej!
    Kul att du svarade.
    Vi var i Falun förra veckan( 1 dec) gjorde äggplock.
    Det gick jätte bra. Dom hittade 5 fina ägg och 4 blev befruktade.
    På torsdagen var vi tillbaka igen och satte tillbaka ägget.
    Så nu är det bara väntan!

Hur långt har ni kommit?

• moans

Nu blev det nästan lite läskigt... Vi var oxå i Falun på Äggplock den 1/12....Vi måste ju i stort sett ha varit där samtidigt... Jag fick ut 7 st ägg och 5 st blev befruktade. Så vi fick preliminär tid på fredagen men om det såg bra ut skulle vi få långtidsodla. Och så blev det så vi var uppe i söndags förmidags och satte tillbaka. Det var 3 st som bildat blastocyter och 2 var jättefina, och på grund av min ålder och risken med att det inte klarar att tinas upp fick jag tillbaka två.. Så jag går också bara och väntar... Har du också testdag den 20/12?

Gjorde ni er förra IVF i Falun oxå?

• sommarblommor

Vi har test dag den 19/12. Spännande!
    Vi var i Falun för äggplock måndagen den 1/12 kl 08:30.

Vi gjorde vår första i Falun också. Vi fick ju välja nu på Huddinge eller Falun. Men Falun har ju bättre statistik.

Vad menas med "blastocyter"?

• moans

Blastocyt är vad ägget kallas när det långtidsodlats som vårt (5 dagar). Falun gör endast det om man får minst 5 befruktade ägg. Så det var verkligen på håret för oss.

Vi var i Falun 8.00, så vi var verkligen där samtidigt. Vi kunde ju ha samåkt .

Vi valde oxå Falun på grund av statistiken och på grund av att det gör långtidsodling.

Har ni gjort allt förberedande i E-tuna hos Chatarina?

• sommarblommor

Vi har träffat Chatarina hela tiden. Jag hade henne första gången också som jag genom gick det här.
    Min 7-åring har en annan pappa.
    Chatarina är ju helt suverän.

Undrar om vi var i samma rum också i Falun. Det borde vi väl ha varit. I rummet längst ner till höger i korridoren.
    Vi var sen längst ner mot fönstret.

• moans

Chatarina är verkligen en klippa. Utan henne och hennes positivitet vet jag inte hur det hade gått.

Då verkar det inte som vi var i samma rum, vi var i rummet precis bakom äggplockningsrummet. Och vi låg oxå mot fönstret.

Hur gick det förra gången för dig? Var det många försök eller lyckades du direkt?

• sommarblommor

Vi lyckades på första försöket första gången.
    Det trodde man aldrig.

Nu är man ju lite splittrad. Man vill så gärna vara positiv till att det lyckas på första samtidigt som man är rädd att bli besviken.

Men än så länge känns det bra. Jag hade en otroligt bra graviditet förra gången. Inga känningar förrän typ i vecka 10. Det syndes inte på mig förrän vecka 17.

• sommarblommor

Det var inte dig jag såg vid provtagningen två måndagar på raken. Och sen hos Chatarina en tidig morgon?

• moans

Det kanske kan stämma. Jag var på provtagning två måndagar (när de öppnade på morgonen) och sen en torsdagsmorgon. Och då var det en mörkhårig tjej innan mig hos Chatarina.. Det var kanske du?

Jag vågar inte hoppas på något, det är ju vårt första försök. Just nu känner jag väl ingenting förutom öm i brösten men det har jag varit sen ÄL-sprutan så det är nog inget tecken på någonting.

Svar på tråden Nån i Eskilstuna som vill följas åt?