• GashH

Matta- storlek?

Hallå.
    Min man har köpt en stor matta, och jag vill ha en lagom stor som inte når under sofforna.

Hitta en matta på ellos som jag gillar. www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=165413&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3dmatta%26ConceptStoreCategoryId%3d8391%26B%3d1#

Den är 140X200 cm. Är det lagom el för stort/litet??

• Svar på tråden Matta- storlek?
  • Evangeline72

Det är nog den vanligaste storleken att ha under v-rumsbordet=)

• Thursday

Åh, men stora mattor är ju alltid finare än små mattor! Jag hatar såna dör små snåla mattor som nätt och jämt vågar sticka ut nosen från under bordet! Ta den stora du!

• GashH

Ja,, jag vill ju köpa den för vår är först stor. Tror den är 200x300.

Antingen 140x200 eller så finns det en 170x240.
    Har ni några bilder med de båfa mtten så man kan se ungefär hur stora de är?

• Thursday

Jag har ingen bild, men vår vardagsrumsmatta är 200 x 300 och det är alldeles lagom enligt mig.

• GashH

Ni kanske har ett stort vardagsrum? Jag skulle vilja ha en mindre än den vi har nu.

• Thursday
    GashH skrev 2008-10-19 16:11:33 följande:
    Ni kanske har ett stort vardagsrum? Jag skulle vilja ha en mindre än den vi har nu.
    Jag vet inte det är stort, hur stort brukar de vara? Det är ca 4x7 meter. I vårt förra vardagsrum, som var mycket mindre hade vi en matta som var 240 x 240.
Svar på tråden Matta- storlek?