Amandass skrev 2008-10-19 21:27:24 följande:
Qaroliine - Oj då. Men då är hunden sjuk då eller något? Är det vanligt..? Självklart vet jag att det kan hända att hunden någon gång blir sjuk eller behöver åka till veterinären av någon anledning, och att det då kan kosta mycket.Men undantag klarar man av! Jag menar om det skulle kosta så varenda månad.
Ja, visst är hunden sjuk. Tyvärr har den gått igenom många olika saker och kostat multum för ägaren. Jag menade bara att man måste vara beredd på att allt kan hända, det kan bli fruktansvärt dyrt trots försäkring.
Mistys Daisy skrev 2008-10-19 21:27:16 följande:
Min hund har varit sjuk sen juli månad.Inget jag önskade eller planerade...Naturligtvis kostar inte en hund så mycket, men har man otur så skenar priserna iväg.Skaffa en bra försäkring bara!!!Grejen var att min fick borrelia och nu har hon kronisk magkatarr.Undersökningar, röntgen, prover, gastroskopi och narkos, specialmat och mediciner.. skar sig i tassen och fick sys...Givetvis hjälper ju försäkringen mig men man åker alltid på självrisk och annat, så det plockar på.En olycka kommer aldrig ensam känns det som..Så ta inte det allvarligt, men ha det i baktanken!Annars är det väl vaccination, mat och lite godis som gäller!Man tjänar på att köpa större påsar foder helt klart!Vad vill du ha för vovve?!
Min hund har också magkatarr, fick det bekräftat på djursjukhuset i onsdags! Nu äter hon losec och ska göra det närmsta månaden.
Hur länge har din hund haft det? Hur yttrar det sig? Vilka mediciner?