Ge ersättning bara ibland?
Hej!
Har en fråga om att ev ge ersättning:
Helammar min dotter som är 4 mån. Hon har fått bröstmjölk ur flaska några gånger när jag varit hemifrån eller bara behövt avlastning, det har funkat bra. Den bröstmjölk hon fick då var sån som hade läckt ur brösten i början när produktionen var större än efterfrågan så att säga. Nu har det dock stabiliserat sig, den mjölk som finns i brösten är den mjölk min dotter behöver liksom. Det läcker inget längre och jag tycker inte det finns något bra läge att pumpa. Jag går nu och funderar på hur vi ska göra om jag behöver iväg något framöver, om vi ska ge henne ersätttning då. Men på nåt sätt känns det som en stor grej liksom, att ge ersättning, och det kanske är dumt att göra det om man inte måste?? Det skulle ju bara vara för mitt eget höga nöjes skull....
Är det någon annan som normalt ammar men ger ersättning någon enstaka gång ibland? Funkar det bra tror ni? Eller kan min dotter reagera negativt på det på nåt sätt? Finns det anledning att vara försiktig, kan hon vara känslig mot nån viss ersättning tex? Det är ju inte så kul om jag ger mig iväg hemifrån och så får hon erättning men kräks upp allt tex....Vad säger ni som har lite erfarenhet av det här med ersättning?
Tacksam för era synpunkter!