jag tog bort två märken i vintras. ringde direkt till hud och det var så man skulle göra tydligen. i alla fall här i blekinge. fick beskriva var födelsemärkena satt och hur dom såg ut och om dom skaver mot tex bh.
fick tid hyfsat snabbt, tror dom gör riskbedömning över telefon och placerar en i kö efter det, jag hade ett som flyt ut lite så det tog nog bara 4 veckor eller så.
sen så var det dags. lokalbedövning och så slajsade dom. tog ett tag faktiskt. blev förvånad över att det hela gjordes i nåt som nästan såg ut som ett riktigt operationsrum med sköterska, gröna kläder, grönt skynke med hål osv. tog rätt länge (hade tydligen seg hud) och kändes lite obehagligt, man känner att dom sliter och skär men det gör inte ont. sen fick jag några stygn och ett förband och order om att inte hålla på med för mycket fysiskt aktivitet för att ärren inte ska bli så fula. men det beror lite på var dom sitter, jag fick ett fult ärr på axeln för att huden töjer sig så mycket där eftersom det är svårt att låta bli att röra armarna, dessutom var dottern 2 månader och jag kånkade runt på henne en hel del.