• MaRiKa H

Winsor Pilates, pallar ni?

Har nu Winsor Pilates hemma! Tänkte köra igång med det å springa några gånger i veckan.... Trött på att gnälla om övervikten å sen inte göra nåt åt det....

NU till frågan....

Satte in filmen å tänkte att det skulle vara lätt som en plätt... I filmen visar två tjejer å en kille hur man gör samt att det är en tjej som visar övningarna på ett lättare sätt. Är ni med?
    Jag tänker lite överlägset att: å Vad bra! Då kan jag visa filmen för morsan, så kan hon göra dom lite lättare övningarna...
    Jo, just det! Vem var det som låg å flåsade som en vet inte vad å klarade knappt dom "enkla" övningarna.... Jo, JAG!!!!

Har varit vig en gång tiden men nu är det ju skrattretande hur stel jag är....

Är ni många där ute som grejar det här?

Känner prestationsångesten komma krypandes...

• Svar på tråden Winsor Pilates, pallar ni?
  • puss

åh vad spännande! tala om ifall det är bra!!
    lycka till

• tjoosan

Jag har den också ,och det finns inte en suck att jag klarar alla övningar. Har speciellt problem med liggande och dra sig upp till sittande bara med magmusklerna.
    Även rullningarna tycker jag är jobbiga.

• elinina

sälen tycker ja är lite jobbig...men måste nog se roligt ut när ja gör

tips: titta igenom filmerna noga inan ni sätter igång, på så sätt ökarn ni effektiviteten i träningen!!

lycka till alla

• S a C

Första gångerna jag gjorde det 20 minuter långa passet hade jag sån himla träningsvärk i magen!
    Men det blir enklare för var gång och jag funderar snart på att börja med body sculpting-passet.
    Jag tycker också att ryggrullningarna är superjobbiga, mest för att det är obehagligt att kasta sig bakåt så. Jag har inte riktigt lärt mig att ta mig upp igen, ramlade åt sidorna och allt möjligt först...!

• MaRiKa H

Nån som tillslut lyckats med övningarna? Tror jag sträckte varenda muskel när jag testade... Särskilt rumpan...
    Mina ben flänger ju runt som orytmiska propellrar!

• elinina

det gäller ju att ha totalt focus när man gör övningarna, att man verkligen tänker sig in i dem ordentligt.

körde lite av den 20-minuters programmet idag. har itne kört det på ca 1 mån nu och det märks... jisses va osmidig ja blivit och va ostabil i magmusklerna jag har blivit (de magmuskler som finns)
    tror bara ja körde i 10 min, sen orkade ja inte... har verkligen ingen morivation till det. så då tycker jag att det är bättre att vänta tills den kommer igen....

• Dinturiel

Hær ær en till som førsøker sig på pilates. Men måste erkænna att jag kænner mig som en elefant i en porslinsbutik Inte direkt smidig med andra ord.

Jag har lyckats ganska bra tycker jag... men ær ju inte lika vig som de på videon. Ska sparka igång igen nån dag.. ikvæll kanske. Vore kul att ha "træningskompisar". Då kanske vi kan motivera varandra till att hålla andan uppe

Jag hade tænkt mixa 20 min-passet med en træningsdvd från Ministry of Sound. Så man får lite allsidig træning.

• Sthea

Håll ut och håll på ett tag så ska du se att det går lättare, smidigheten kommer

• cotton

Man ska aldrig vänta in motivationen! Sann motivation "skapar" man!

Jag tränar Windsor Pilates och älskar det. De första gångerna (20 minuterspasset) gick trögt - och det är ju bara naturligt!!! Man är ovan! Jag var stel och fick verkligen kämpa! Men det gick bättre och bättre och efter några veckor blev jag tuff och gjorde 40 minuterspasset. Jösses vad jobbigt det var! Jag har nog aldrig varit så trött. Men långsamt började jag märka resultat.

Nu har jag tränat pilates minst 5 gånger i veckan i lite mer än två månader. Jag fullkomligen sprudlar av motivation och kan göra nästan alla övningar "som vanligt" på 40 minuterspasset. Det är tre övningar jag måste göra i den enklare varianten. På 20 minuterspasset gjorde jag alla övningar vanligt efter 3 gånger. Ge det en chans! Våga prova och våga misslyckas. Bara då kommer ni att lyckas!

• cotton

Shit, låter som en riktig frikyrke-pastor ovan... Sorry!
    Men Pilates är så oerhört bra att jag är lite "frälst".

Lycka till alla! Berätta om era framgångar! (och motgångar)

Svar på tråden Winsor Pilates, pallar ni?