Vad kallas det när man varit gift i 10 år?
Som rubriken lyder; Vad kallas det när man varit gift i 10 år?
Ni vet de här brons, silver, guld, diamant?
Tack på förhand.
Som rubriken lyder; Vad kallas det när man varit gift i 10 år?
Ni vet de här brons, silver, guld, diamant?
Tack på förhand.
Galenskap?
10 år är TENN
Tennbröllop
Antal år
som gifta Bröllopsdagens
namn Alternativt
namn 1 Pappersbröllop 2 Bomullsbröllop 3 Läderbröllop 4 Blomsterbröllop Fruktbröllop 5 Träbröllop 6 Sockerbröllop 7 Yllebröllop Ullbröllop 8 Bronsbröllop Gummibröllop 9 Linnebröllop Pilbröllop 10 Tennbröllop (Jämför 20 år) 11 Stålbröllop 12 Sidenbröllop Silkebröllop 12,5 Kopparbröllop 13 Spetsbröllop Knypplingsbröllop 14 Elfenbensbröllop 15 Kristallbröllop 16 Fjäderbröllop 17 Silkesbröllop 18 Satinbröllop 19 Galonbröllop 20 Porslinsbröllop Jutebröllop 21 Nylonbröllop 25 Silverbröllop 26 Korkbröllop 30 Pärlbröllop 31 Mahognybröllop 35 Korallbröllop 40 Rubinbröllop 44 Ametistbröllop 45 Safirbröllop 50 Guldbröllop 55 Smaragdbröllop Sälbröllop 60 Diamantbröllop Järnbröllop 65 Krondiamantbröllop Järnbröllop 70 Järnbröllop Stenbröllop 75 Atombröllop Diamantbröllop Järnbröllop
Åh wow Tack så mycket!
SLS
pilliss; Vad betyder SLS?
(aha, jag tror jag kom på det under tiden jag skrev frågan-
så lite så?)
japp
rätt
vi firar oxå 10 år snart, får man låna tråden å undra ses det konstigt att sätta ut en 10 års bild i tidningen? funderar på det för det blev aldrig så att vi satte in bröllopsbilden bättre sent än aldrig he he.. fast det kanske är för töntigt efter så kort tid..
nej då. inte töntigt...
finns de som sätter in efter 1 år...