• Anonym (suck)

Han är så otrevlig mot min familj

Min mamma och min syster var och hälsade på i vår nya lägenhet. Vi bor 10 mil ifrån varandra och talas bara vid via telefon. Så vi bestämde att de skulle hälsa på mig och övernatta. Det gick jättebra och var jättetrevligt bortsett från en sak. Min sambo verkade jättesur och tvär hela j-vla helgen. Han vet mycket väl att min familj skulle hälsa på och hans familj har gjort samma sak.

Han satt vid datorn hela kvällen och det enda han yttrade var antingen något otrevligt eller sarkastiskt och hade en extremt sur attityd. Han fick också en födelsedagspresent av mamma och han tackade för den och så men annars var det ingenting. Han ville inte äta med oss eller något. Blev så jävla ledsen. Här har de åkt i två timmar för att träffa mig och även han, och så beter han sig som ett jävla svin.

Han säger själv att han inte alls var otrevlig utan normal. I helvete att han var! Jag sa åt honom att nästa gång de kommer och hälsa på kan han lokalisera sig någon annanstans så att vi inte behöver ta del av hans dåliga humör.

Varför bete sig på detta sättet? Hur jävla svårt kan det vara att vara lite trevlig? Min släkt är inte krävande på nåt sätt och de kommer väl rätt bra överrens men det känns alltid som att min sambo ser sig som förmer och att de bara är idioter hela bunten.

• Svar på tråden Han är så otrevlig mot min familj
  • Anonym (suck)

JAG är BÄST skrev 2008-10-19 21:05:44 följande:

Gör samma sak som han gjorde då du träffar hans föräldrar .
    Tror inte han skulle fatta piken. Och tja, jag är liksom inte den som är otrevlig utan anledning.
  • Maskot

Men vad säger han om att han inte åt med er, och deltog i konversationer och umgicks?
    Brukar han ha datorn på när ni har gäster och kompisar hemma? Det låter väldigt nonchalant och respektlöst mot dig och din familj. För mig skulle väldigt mycket av känslorna för honom försvinna med ett sånt beteende. När man har gäster så får man anstränga sig- och datorn behöver inte alls vara på.

• Anonym

I och för dig så skulle jag tycka det var skönt och vara med mina släktingar själv, men då hade han kunnat gå ut och inte sitta två meter bort och ropa sarkastiska uttalanden.
    Han är säkert så där, men man kan faktiskt ANSTRÄNGA sig åtminstone över middagen. De bor ju inte granne precis och kommer stup i kvarten.
    Men som jag ser det så är han säkert svartsjuk på att ni har ni har en så bra relation. Det hade jag en kille som var, fast det satt låååångt inne innan han erkände det.

• Anonym (z)

Tycker han betett sig helt oacceptabelt, jag skulle ta det som ett personligt påhopp på mig själv.

Vanlig hyfs och artighet måste han kunna ställa upp med när din släkt är hos er - jag skulle aldrig tillåta att han "flydde fältet" när de kom utan tvärtom, han skulle vara tvungen att vara med och prata, vara trevlig, artig osv.

• Fru X

JAG är BÄST skrev 2008-10-19 21:05:44 följande:

Gör samma sak som han gjorde då du träffar hans föräldrar .
    Och visa att du också har slutat utvecklas vid 3 års ålder... Det skulle iaf jag hålla mig för god för att göra.

Närå...

Är han social i vanliga fall? Vad tyckte din familj?
    Tala om dina förväntnigar nästa gång. Vanligt hyfs är inte för mkt begärt, sedan kanske han inte vill hänga med tre tjejer HELA helgen. Måltider osv hör till att man är med på, sedan kan ju han fixa disken så att ni andra kan passa på att umgås. Så kan han ju få glo på datan en stund tills det är dags att äta igen...
  • Anonym (suck)
    Maskot skrev 2008-10-19 21:20:11 följande:
    Men vad säger han om att han inte åt med er, och deltog i konversationer och umgicks? Brukar han ha datorn på när ni har gäster och kompisar hemma? Det låter väldigt nonchalant och respektlöst mot dig och din familj. För mig skulle väldigt mycket av känslorna för honom försvinna med ett sånt beteende. När man har gäster så får man anstränga sig- och datorn behöver inte alls vara på.
    Han säger ingenting, blir sur och svarar inte. Och ja, mycket av känslorna försvinner precis som du säger, för jag älskar ju min familj och hatar att se honom vara så otrevlig. Skäms också för att de kanske tror att han är så jämt, mot alla, vilket han inte är. Och när vi har kompisar över så sitter han aldrig vid datorn.
    Anonym skrev 2008-10-19 21:20:54 följande:
    I och för dig så skulle jag tycka det var skönt och vara med mina släktingar själv, men då hade han kunnat gå ut och inte sitta två meter bort och ropa sarkastiska uttalanden. Han är säkert så där, men man kan faktiskt ANSTRÄNGA sig åtminstone över middagen. De bor ju inte granne precis och kommer stup i kvarten.Men som jag ser det så är han säkert svartsjuk på att ni har ni har en så bra relation. Det hade jag en kille som var, fast det satt låååångt inne innan han erkände det.
    Ja, hellre att han varit hos nån annan än att sitta där och vara ointresserad. Vi har varit tillsammans i fyra år och har varit sambo i två. Det kan ligga nåt i det du säger för han brukar bli upprörd över att hans familj aldrig ringer (när de hälsade på var första gången på jag vet inte hur länge) utan han får alltid ta kontakt själv. Nu är det snart hans födelsedag och de har inte hört av sig. Jag vet att det kan ha med detta att göra, men det är inte som att jag är mallig för att jag och mamma och min syster är nära utan han är ju alltid inkluderad i det där. Jag blir ledsen för jag vet att de tycker om honom och så agerar han som han gör.
  • Anonym (suck)

Nu blev det lite fel.... Jag svarade först på tonårsmamma och sedan på anonym.

• Anonym (suck)

Fru X skrev 2008-10-19 21:27:16 följande:

JAG är BÄST skrev 2008-10-19 21:05:44 följande:Och visa att du också har slutat utvecklas vid 3 års ålder... Det skulle iaf jag hålla mig för god för att göra.Närå... Är han social i vanliga fall? Vad tyckte din familj?Tala om dina förväntnigar nästa gång. Vanligt hyfs är inte för mkt begärt, sedan kanske han inte vill hänga med tre tjejer HELA helgen. Måltider osv hör till att man är med på, sedan kan ju han fixa disken så att ni andra kan passa på att umgås. Så kan han ju få glo på datan en stund tills det är dags att äta igen...
    Ja han brukar vara väldigt social när vi har kompisar här. Min familj skulle nog aldrig klaga på honom utan de tar honom för vad han är. Men jag vill ju inte att det ska bli konstig stämning varenda gång de är här och att de känner sig stötta av det han kläcker ut sig. Nästa gång vet ska jag definitivt säga vad jag faktiskt förväntar mig av honom och kan han inte göra det utan att vara otrevlig kan han sitta hos en kompis eller nåt. Men det är ju inte så det ska vara...
Svar på tråden Han är så otrevlig mot min familj