• Kira1982

Kan det stå Leg Undersköterska på usk id-brickan?

Som fråga lyder.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 21:17
    Har en "vän" där det står Leg Undersköterska på hennes id-bricka. Därav frågan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 22:01
    Är ABSOLUT inte mig det gäller! Jag vet vad som gäller...

• Svar på tråden Kan det stå Leg Undersköterska på usk id-brickan?
  • Minimor78

Nej, det tror jag inte.
    Undersköterska är ju inte ett yrke som kräver legitimation.

• Zeo

Nej man är ju inte legitimerad som uska

• Bess

Nej man har som dom andra sagt, inte någon legitimation som uska.

• Delfinen

Antagligen är det lite på skämt?? :)

Att läsa till Sjuksköterska tar 3 år, och du får legitimation som du ansöker om via Socialstyrelsen efter 3 långa år på högskolan + en C-uppsats i vårdvetenskap.

Det finns inget som heter Legitimerad Undersköterska, då det är gymnasiekompetens.

• mandrea

Hon gör sig till åtlöje! Tala om för henne att legitimationer endast utfärdas av Socialstyrelsen. Undersköterskor behöver ingenting sådant och man kan inte "legitimera" sig själv!

• Kira1982
    Delfinen skrev 2008-10-19 21:21:50 följande:
    Antagligen är det lite på skämt?? :)Att läsa till Sjuksköterska tar 3 år, och du får legitimation som du ansöker om via Socialstyrelsen efter 3 långa år på högskolan + en C-uppsats i vårdvetenskap. Det finns inget som heter Legitimerad Undersköterska, då det är gymnasiekompetens.
    jo jag vet det. men det står på hennes id-bricka.
  • Kira1982
    mandrea skrev 2008-10-19 21:22:28 följande:
    Hon gör sig till åtlöje! Tala om för henne att legitimationer endast utfärdas av Socialstyrelsen. Undersköterskor behöver ingenting sådant och man kan inte "legitimera" sig själv!
    det hon sa till mig är att den är från socialstyrelsen. och det ser precis ut som ett ssk leg och hon har fått den av chefen.
  • Delfinen

*skrattar*
    Jag tror det står fel isåfall?
    Leg --Sjuksköterska-- kanske är vad hon är?
    Eller så önskar hon :)
    Varför man nu vill önska det! Hon kan få mitt jobb - jag ska ut ur vården så fort annat alternativ ges. Skitlön för vårt jobb!!

Eller så gillar du bara att diskutera :)

Kira1982 skrev 2008-10-19 21:23:54 följande:
    det hon sa till mig är att den är från socialstyrelsen. och det ser precis ut som ett ssk leg och hon har fått den av chefen.
  • Paddil

Vad pinsamt - hon gör bort sig med den skylten. Hennes chef kanske ville driva med henne?

• Kira1982
    Delfinen skrev 2008-10-19 21:50:05 följande:
    *skrattar*Jag tror det står fel isåfall?Leg --Sjuksköterska-- kanske är vad hon är?Eller så önskar hon :)Varför man nu vill önska det! Hon kan få mitt jobb - jag ska ut ur vården så fort annat alternativ ges. Skitlön för vårt jobb!!Eller så gillar du bara att diskutera :)
    Nä det stpr Leg Undersköterska. har kontrollerat noga. hon har fått den av våran chef. kanske med kan få en
Svar på tråden Kan det stå Leg Undersköterska på usk id-brickan?