Vad leker era 5 åringar med?
Har ni några bra tips? Finns något de kan sitta o eka länge med, och pilla och ha sig??
Har ni några bra tips? Finns något de kan sitta o eka länge med, och pilla och ha sig??
En dator.
Alicia ritar i flera timmar lätt nästan varje dag
min tjej ritar och ritar ... klipper och klistrar...dockor.. dukar fram på sitt bord och bäst av allt klä ut sig till prinsessa
Lera som vi har gjort hemma leker hon med hur länge som helst. Annars är det mest läsa böcker och lyssna på musik, eller för den delen lyssna på böcker. Rita, måla eller skriva är också kul att göra länge. Klippa och klistra är det senaste och det kan hon sitta med hur mycket som helst, även tejpa går bra.
Min Gustav 5 ½ kan nästan inte leka själv. Ska inte säga att han inte kan men han gör det nästan aldrig. Hur jag än försöker så tycker han det är så tråkigt. Nu har vi mkt kompisar nära som han själv kan gå till (grannar) men jag vill ända att skall lära sig att "leka själv".
På sin höjd kan han rita eller göra pärlplattor...
Min dotter blev 5 i juli. Hon älskar att rita och måla. Annars tycker hon också om att bygga med lego, pyssla och skriva.
Pluttan gillar framförallt att rita, hålla på med musik och konstruera saker. (Hon är visserligen bara 4,5 år, men ändå...)
Förutom konstruktionsleksaker (trätåget, lego osv) är det få leksaker hon verkligen leker med länge. Ibland kan hon gå loss på att byta kläder på dockor och leka "bäbis", men det håller hon aldrig på med lika länge som konstruktionsleksakerna.
Vi är lite inne på att skaffa Geo-Mag (eller vad det heter). Det verkar kul att konstruera grejer med magneter. Någon som testat?
Vår 5-åring älskar att rita och måla, hålla på med bokstäver och sånt pyssel. Och mycket rollekar har hon också för sig, hon har en otrolig fantasi att hitta på olika rollekar... jättekul att "tjuvlyssna" på henne...
Har en 5 årig tjej som liksom de flesta älskar att måla.. Skriver och hittar på små berättelser som hon ritar bilder till. Sen pysslar hon mkt med sina bokmärken som hon samlar på och lego älskar hon. Hon och brorsan kan sitta länge och bygga :)
Lego
Transformers
Barbie m mycket småpill
Rita
Middel! Min pojk på snart fem är precis likadan, han vet nog knappt vart hans rum är! Kan också pärla lite!