• lillangel

Min bebis vill inte ha välling,är de vanligt?

Trodde alla barn tyckte om välling men han gillar varken ersättning eller välling,hur ska jag då kuna sluta amma honom?han är 9 mån nu.
    Ibland vill han ha vällingen men de är kanske 1av 10 flaskor jag fått ge han,oftast får jag hälla ut allt,de är bara tutten som gäller.

Något tips?

• Svar på tråden Min bebis vill inte ha välling,är de vanligt?
  • lunkentuss

Min dotter ville inte heller ha välling =) Men jag ammade på och gav gröt istället =)

• strojes

Ge gröt istället om han inte vill ha välling, alla barn vill inte det. Jag själv åt tydligen inte välling när jag var liten, fick gröt istället.

• lillangel

Trodde alla barn älskade välling... tycker själv de är mysigt när han ligger och klunkar ur flaskan liksom så blir dom runda av de me

• biaw

inte en droppe gick ned innan sonen var 12-13 månader..

• Helena77

Ingen av våra fyra barn har velat ha välling utan har ätit gröt istället.
    Lika nyttigt och lika enkelt.
    Och jag känner faktiskt flera stycken vars barn inte druckit välling så det är inte så ovanligt.
    Tycker dessutom att det är bra med gröt för då sitter dom vid bordet och somnar inte ifrån kvällsmålet(kanske lättare med flaskan)och dom ska ju ändå vänja sig vid att äta fast föda vid bordet så du ser vad många fördelar det finns;)

• lillangel

jaaa han har fått gröt sen han va 4mån,de får han 2ggr om dagen + burkmat och ammning men jag trodde liksom att alla barn älskade vällingen.

ett tag ratade han bröstet men de senaste 2 månaderna så är han helt tuttfixerad,fort man tar av sig tröjan så skrattar han sådär hysteriskt och stirrarn på brösten..hahha

• Mylla

Min dotter åt inte välling, hon drack vatten och åt mat. Ammade tills hon var 10 månader, men de sista månaderna var det bara före maten. Förstår inte riktigt varför det är viktigt.

Jag bara slutade amma, intresset var inte jättestort.

• Sussa76

har tre barn och jag trodde också att alla barn gillade välling så döm av min förvåning när vår första kräktes så fort hon smakade välling! (så här efteråt skrattar man åt synen men då blev man rätt förvånad!) detta hände inte bara en gång, hon VÄGRADE!
    Nr. 2 smakade men gjorde grimaser å ville inte heller ha välling.
    nr 3 vill gärna ha välling men blir så bråkig på nätterna när hon fått välling. Gröt har hon ätit sen hon var 6 mån (är 10 ½ mån nu) och det har gått bra, men så fort jag testar sån tetrapack välling (som hon verkar gilla för hon surplar i sig det direkt) blir hon arg å sover dåligt osv... så nu har jag slutat ge vällingen och hon sover bättre igen! (peppar, peppar ta i trä!!)
    den vanliga pulvervällingen gillar hon inte lika den går trögt nästan inte alls att få i henne... konstigt...

• FrodaFröjd

Min dotter har också ratat välling men jag gav oxå tetravällingen sen och den tog hon, jag blev helt paff och förvånad... nu äter hon även pulvervällingen. supersmidigt ist för gröt. Men jag trodde aldrig hon skulle dricka välling, nuj sover hon även bättre på nätterna, fast hon har alltid sovit ganska dåligt annars=)

• vinterbabyn

alltså äter barnet gröt varför vänja med välling? Många gånger bara sen svårt att vänja av med, iaf på basen de 50 trådar man läser om barn i upp till 3-4 års åldern som äter välling på natten. Sånt måste ju konkurrera ut vanliga maten mer eller mindre.

OK. välling är smidigt för sig själv, men andra positiva argument finner jag inte ifall barnet redan äter gröt morgon och kväll.

Svar på tråden Min bebis vill inte ha välling,är de vanligt?