• Mamma S

Ryggskott och diskbråck...

Har åkt på ett rejält ryggskott plus att jag har jätteont av ett gammalt diskbråck. Första gången jag har ryggskott, fy fasiken vad ont det gör!! Jag kan ju knappt gå, vankar fram med halvböjd rygg (kan inte räta på ryggen) som en gammal skruttig gumma. Usch!

Var på akuten idag, fick Voltaren, Alvedon och Tradolan att ta tre gånger per dag samt Omeprazol för att skydda magen mot de starka tabletterna. Men jag undrar om jag verkligen måste äta Voltaren, får så ruskigt ont i magen av dom... Ni andra som haft ryggskott, vilka smärtlindrande tabletter fick ni? Blev ni bra fort? Har ni fått ryggskott igen?

• Svar på tråden Ryggskott och diskbråck...
  • Grenna

Min man har just haft ryggskott och fick rekommenderat Voltaren och Alvedon samt så mycket rörelse (försiktigt) som han orkade med.

Tog några dagar innan den akuta smärtan försvann och nu blir det sakta men säkert bättre och bättre. Han jobbar som vanligt men är noga med eventuella lyft. Tabletterna skulle han fortsätta äta fyra dagar efter han blev smärtfri men det har väl blivit lite sisådär med det.

• Mamma S
    Grenna skrev 2008-10-20 06:38:56 följande:
    Min man har just haft ryggskott och fick rekommenderat Voltaren och Alvedon samt så mycket rörelse (försiktigt) som han orkade med.Tog några dagar innan den akuta smärtan försvann och nu blir det sakta men säkert bättre och bättre. Han jobbar som vanligt men är noga med eventuella lyft. Tabletterna skulle han fortsätta äta fyra dagar efter han blev smärtfri men det har väl blivit lite sisådär med det.
    Jag skippade Voltarentabletterna, tar bara Alvedon och Tradolan. Dom hjälper ganska bra. Läkaren sa till mej också att det är bra att röra på sej så mycket som möjligt. Först kunde jag inte gå för jag kunde inte räta ut ryggen, nu kan jag inte sitta ner för då fastnar ryggen i det där böjda läget igen... Så det är stå eller sitta som gäller.

Tack för svar!
  • Grenna

Stackare men skönt att tabletterna hjälper - då hoppas jag att det snart släpper och du slipper eländet!

Svar på tråden Ryggskott och diskbråck...