Stora repor efter skruvmejselritning på LCD TV skärmen!
Min 4 åring har gjort djupa repor med en skruvmejsel i vår endast en vecka gamla platt tv! vad ska jag göra? kan jag gå tillbaka med TV och få den fixad eller något?
Skit!
Min 4 åring har gjort djupa repor med en skruvmejsel i vår endast en vecka gamla platt tv! vad ska jag göra? kan jag gå tillbaka med TV och få den fixad eller något?
Skit!
täcker ingen försäkring kolla det jag tror att hemförsäkringen kan täcka det
åh,himmel...kan tyvärr inte hjälpa dig,men vill ändå beklaga sorgen.
(min dotter målade med blyerts på vår LCD när den bara var en månad ungefär,blev också snygga repor av det! Inget som gick på någon försäkring dock )
har du (drulle)försäkring på barnet eller familjen så går den garanterat på det.
eller när du köpte tv.n så tog du någon extra försäkring så kolla vad som ingår i den.
annars kolla din hemförsäkring.
nåt borde täcka detta tycker jag.
hörde någon som faktiskt fick en ny tv av affären oxå men det kanske bara va en försäljare som hadde en bra dag
Oj- men som sagt kolla Drulle-den ingår i hemförsäkringen (iaf hos länsförsäkringar) och den gäller ju om man tappar den eller den trillar ner fårn väggen osv..Ring nu!!
okej ska ringa mediamarkt och fråga... sen trygg hansa... men jag har ju inte drulleförsäkring på hemförsäkringen, tror jag iaf. Så det är väl kört... allvarligt hur kunde han komma på att rispa just på skärmen?
Tack för era svar!
Det bästa man kan ta när man har barn är en drulleförsäkring.
En kompis barn fick för sig att ge mamma & pappa en teckning så hon & en kompis till henne ritade med en sten på hennes mammas & pappas fina bil.
Tanken var ju fin men inte reparationskostnaden. 12.000:- slutade notan på.
Och dom hade inte drulleförsäkring. (men nu har dom det)
Men det borde gå på TV försäkringen.
Vi köpte våran platt tv för någon vecka sen och köpte till en 3 årigt försäkring. och jag var noga med att fråga om försäkringen täckte om sonen skulle skada tv . Ja sa han då det är en olycka.
vi köpte inte till någon extra försäkring, men det ingick två års försäkring. Väntar på att de ska öppna...
När de gäller hemförsäkringen så brukar man benämna "drulleförsäkringentillägget" för Allrisk, om den gäller så får du betala en självrisk Ca 1500-2000 kr) om den skulle gälla...
Det är endast om du har köpt en tilläggsförsäkring som täcker olycksfall som butiken är skyldig att hjälpa dig. Har ni inte det så är det en tvåårig garanti ni har och den täcker endast funktionsfel.
Hoppas att det löser sig!
TS: Hur gick det med försäkringen?
Hej, det gick inget bra, jag lämnade in den till butiken och de ska skicka tv:n till verkstan, förmodligen får jag stå för notan, men kanske har jag tur, verkstadspersonalen ska avgöra det.
Kollade upp försäkringarna och de gäller inte i det här fallet. Trist.
Tack för alla tips och så.
Kan tillägga att jag tecknade en drulleförsäkring som tillägg till hemförsäkringen igår, om något liknande händer i framtiden hehehe