Äggstimulering, vad händer sen??
Hej!
Jag har varit och kollat mig hos Gyn, eftersom jag haft strul med mensen, har ingen ägglossningoch har inte blivit gravid efter mer än ett års försök.
Jag fick göra ett ul för att kolla äggstockarna.
Då upptäcktes det att jag förmodligen hade pco.
Jag fick ta tabletter som jag skulle äta i 12 dagar för att få igång mensen. Och där efter ta blodprover vid 3 olika tillfällen.
När beskeden på blodproverna hade kommit, fick jag ett brev hem som bekräftade pco´n och även att jag inte hade någon ägglossning. Hon rekommenderade därför att jag skulle börja med p-piller igen!!! För att få igång mensen riktigt!!
Jag blev både ledsen och förbannad. Varför skulle jag börja om i ruta 1 igen?!? Jag hämtade inte ut några p-piller.
Sen ringde jag och försökte få tag på henne. Men fick inte det, utan dem jag pratade med skulle lämna ett meddelande om att hon skulle ringa till mig.
Nån vecka efter (ca 2 veckor... alltså här om dagen) ringde hon till mig..
Hon sa som det var att hon hade läst fel och läst att jag inte hade någon önskan om graviditet!!! Alltså tvärtom!
Hon sa att min sambo ska få lämna ett spermaprov, för att kolla så hans spermier är OK,innan man vill stimulera mig mej.
Visar det sig att dem är ok, så ska jag få äta ägglossningstabletter i 3 dagar och ta några blodprov.. sen får vi mer besked efter det.
Så nu närmar det sig. Kände att vi stod fast ett tag och vi är jättelyckliga och lättade!
Jag blev så glad när läkaren kom med detta beskedet att jag struntade i att hon hade gjort en sådan miss som jag gråtit krockodiltårar över.
Det är mer nu efter som man har funderat lite på det. Men jag ska inte göra nåt med att... eftersom det va ett positivt svar hon kom med.
Vad har ni för tankar över detta? Har ni varit med om liknande händelser? Nån som går/gått under utredning som kan säga vad som händer efter och hur spermaprovet går till mer exakt? (vi skulle få hem info nästa vecka om det)..
Tacksam för svar =)=)