• globetrotter

Är Alexandra Pascalidou från rumänien och av romskt ursprung?

Hoppas jag har skrivit detta inlägg under rätt kategori.

Jag läste att A Pascalidou egentligen inte är grekinna utan kommer från rumänien och är av zigenarursprung (OBS! inget förtal i denna fråga).

Om så, varför utger hon sig för att vara från grekland?

• Svar på tråden Är Alexandra Pascalidou från rumänien och av romskt ursprung?
  • rosyposy

Var har du läst detta?

• Nyfiken gul

undrar också var du fått den informationen ifrån...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Mrs Ray

Du får väl fråga henne själv...
    :)

Det måste vara roligt att vara offentlig person och läsa allt kul som skrivs i skvallerpress och på nätet...

• Nyfiken gul

Hittade lite på nätet...

Hon är född i rumänien av GREKISKA föräldrar.  Vad jag vet så har hon bott i grekland och kom sen hit till sverige med sina föräldrar.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • globetrotter

www.transport.se/HOME/trp2/tidn/home.nsf/pages/DD17AC403C92F74FC12573630040C67F

längst ner

ja de flydde från juntan hit till sverige då de är kommunister. (Återigen inget förtal) Har percis talat med en som känner henne och hennes familj som redde ut det hela, då jag vill hyra henne som talare till ett event. dock har vi bestämt oss för en annan person.

jag trodde hon var rumänska, född i rumänien av rumänska föräldrar - min missuppfattning.

• romani princess

eehh..alltså nu fattar jag inte, tror du någon är zigenare för att de kommer från rumänien??

rumän är en sak

rom en annan

STOLT ZIGENARE
  • globetrotter

iubirea adevãratã skrev 2008-10-23 03:27:18 följande:

eehh..alltså nu fattar jag inte, tror du någon är zigenare för att de kommer från rumänien??
    rumän är en sak
    rom en annan
    Som jag skriver in första ts så ställde jag frågan om hon kommer från rumänien OCH är av zigenarursprung = 2 frågor i en
  • romani princess

ok, förstår

en del blandar ihop rom o rumän har jag  märkt, var tvungen o fråga bara

får jag gissa du är grek?

Dani - te iubesc
  • globetrotter

Hej

Nej jag är svenska som har konverterat från protestant till ortodox.

Svar på tråden Är Alexandra Pascalidou från rumänien och av romskt ursprung?