• Romii

fleecefodrade regnställ till vintern?

jag undrar ifall min 2åriga klarar sig med en fleecefodrade regnställ istället för tex en overall på vintern? är det tillräclikgt varmt med en sån?

min son har idag en skaljacka från P.O.P och överdragsbyxor från P.O.P. jag tänkte sälje dem eftersom jag tycker de blir så skitiga hela tiden, måste tvätta dem hela tiden, en kompis har den där didrikson hehe jag vet inte vad den heter.. och hon torkar bara av den när den blir lerig..
    så istället för att köpa en overall kan man köpa en regnställ istället?
    vad tycker ni?
    några tips om hur ni har gjort och så??

• Svar på tråden fleecefodrade regnställ till vintern?
  • Nummer2

nja det beror väll på vart ni bor. jag har både skalskläder samt fodrade regnställ (+ vanliga regnställ) men jag tycker inte dessa ersätter vinterkläder.
    har bott i östersund de senaste åren och där skulle vi alldrig klarat oss utan. gummiställen /fodrade regnställen är bra och varm men jag tvivlar på att man enbart klarar sig med dem.
    men som sagt beror säkert på vart i landet man bor.

• Cia o krabaten

här (mälardalen) behövs båda.
    overall behövs bär det är -grader och fodrade regn när det ät 10-0 ungefär.

• Romii

stockholm..

vet att det var många som hade det förra året då vintern var mild.. men han har en P.O.P overall oxå.. jag tänkte mest för att ersätta skal grejerna

• Majsan71

Bor i västra Småland och förra vintern använde min näst yngste overall vid bara några tillfällen, resten av tiden hade han fodrat regnställ. Jag hade eg inte behövt köpa någon overall. I år testar vi med enbart fodrat regnställ för vi har inga kalla vintrar här, däremot blöta! Skulle det bli kallt så får vi ta en av storebrödernas avlagda overaller isåfall.

• Lilla Lotta

Har bara fleecefodrat regnställ till 4 åringen i vinter. Förra årets overall blev totalförstörd av allt tvättande och att det slits så mycket mer när det inte är snö.

• saaandra86

Jag har köpt både overall och fleecefodrade regnkläder till min dotter. Tänkte att hon skulle ha regnkläderna nu i höst och overallen senare i vinter när det är flera minusgrader ute. Bor i mellersta Sverige.

• Romii

då blir det en regnställ.. hur mycket tycker ni att man ska sälja pop grejerna för?

• Lilla Lotta
    Romii skrev 2008-10-20 16:18:46 följande:
    då blir det en regnställ.. hur mycket tycker ni att man ska sälja pop grejerna för?
    Kolla tradera och se vad buden ligger på.
  • Stargirl

Nej det tycker jag inte. Fleece är plast och galon är plast. du kan tänka dig hur mycket sånna material andas. Inget alls. Svetten stannar kvar innuti och resultatet är att barnet fryser.
    Jag skulle absolut ha en riktigt vinteroverall som andas och gör utevistelsen mer behaglig även om ur köldsynpunkt kanske i södra sverige blir det aldrig så kallt. Men vid minusgrader måste man ha en overall....då räckerite fleece fodrade regnkläder.

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl

Tillägg, jag har overaller som man bara torkar av. Ex Reima.

*~Bugaboo RULES~*
  • Romii

men min son har en vinteroverall.. en från polarn.. jag vill ha regnstället istället för skaljackan och överdragsbyxorna som blir skitiga.. det är dom han använder mest.

• Pilea

Räcker gott och väl! Sonen använde inte sin overall en endaste gång förra vintern, hade  tunna överdragsbrallor med fleecebyxa under.

Svar på tråden fleecefodrade regnställ till vintern?