• Anonym

Bästa hämnden för någon som verkligen utnyttjat en?

Jag vet att de flesta säkert tycker att den bästa hämnden är att bara gå vidare, men hämndplaner får mig att må bättre just nu så jag bryr mig inte om att jag verkar omogen

Någon som vill berätta om en hämnd de utfört? Tar gärna emot lite inspiration

Ska den ultimata hämnden vara av sådant slag att personen ifråga förstår att det är en hämnd, eller ska man göra det så att han bara blir ledsen/sårad/irriterad men tror att det hela är otur eller nått?

• Svar på tråden Bästa hämnden för någon som verkligen utnyttjat en?
  • NadiaMi

Med tanke på att personen sårat dig innan så bör man ha i åtanke om personen kan tänkas vilja hämnas tillbaka.
    Om det finns en risk för det så bör man nog hämnas så det känns mer som en olycka än något uppenbart.

Men tips på hämnd blir svårt om man inte får lite mer insikt i vad personen har gjort mot dig.
    Har h*n förfört någon du ville ha? Varit otrogen? Spridit rykten?
    Och vad har du för relation med denhär personen? Kommer ni att ha med varandra att göra även senare eller är det någon du kan säga upp kontakten med helt?

• Anonym (Hm)

Beror väl på situationen. Du kan ju inte hämnas på samma sätt med ett ex och en vännina...

• Anonym

Det är en kille som lyckats playa mig ganska rejält. Han har varit riktigt nedvärderande och medvetet sårat mig för att han har det som hobby kan man väl säga. Hans syn på kvinnor innebär att de ska utnyttjas och förnedras helt enkelt.

Kommer inte ha något mer med honom att göra, han är redan ute ur mitt liv. Jag vill bara att det ska kosta honom att behandla andra så illa.

• Anonym

MIn bästa hämd var att skriva av mig på bloggen. Exet ville få den raderad men bloggföretaget sa nej, Inga namn nämndes men de som känner mig och honom kan nog räkna ut vem han är.
    Dessutom behövde jag itne ljuga eftersom han varit ett sådant svin. Och nu, nu sitter han själv i samma sits som jag var i då men jag känner ingen skadeglädje, jag känner inget alls, han betyder ingenting för mig längre.

• Anonym (X:et)

Fick reda på att min sambo/fästman satt på en annan tjej bakom ryggen på mig i ett års tid! T om i VÅR lägenhet i VÅR säng och gjort henne på smällen under samma period som VI försökte så smått själva...
    Jag fick till en toppenbra konfrontation mellan oss tre & fick chans att säga precis vad jag tyckte & tänkte, sen körde jag ut dom ur lägenheten & upp kom istället mina kompisar som väntade utanför & hjälpte mig att packa! När jag tömde vår bil på mina saker så passade jag på att sy in en räka i ena stolen...det måste ha luktat kadaver efter ett tag!

Två månader senare så hade han bytt bil...hahaha!

Lämnade honom med hyran på lägenheten, jag stog inte på kontraktet trots att jag ville, han tyckte inte det var så viktigt...trist för honom! Även lånen på bilen fick han ta...inte stod jag på den heller...och inte ville jag ha den efter att jag preparerat den med en räka...

Hämnden var ljuv, och luktade illa!

• NadiaMi

Aha... Låter som lite anonym ryktesspridning kan tänkas passa...

Om ni rör er i ungefär samma kretsar så kan det ju dyka upp ett rykte om att han är fruktansvärt tråkig i sängen och därför letar nya erövringar då den han lyckats få på fall inte vill ha mer.

Kommer ihåg ett avsnitt av "2½ Men" där kvinnotjusaren Charlie hittade en websida om sig själv där en mängd kvinnor han förfört hade samlats i ett slags nätverk skrev elaka saker om honom och det kan ju vara lite svårt att få till, men något i den stilen kanske.
    Med viss försiktighet så det inte blir något strul med PUL dock...

• Anonym (Hm)

Blir kanske lite svår hämnat eftersom han inte verkar bry sig så mycket om ngt. Hade ni en nära relation eller?

• Anonym

Nadia - Bra förslag Jag försökte sprida ut att hans var liten och att han var kass i sängen, men det var redan några tjejer som hade hunnit sprida det innan mig Har dock ett annat rykte jag kan sprida i åtankarna hehe

anonym (xet) visst känns det så mycket bättre efter att man har hämnats? Det är ju så befriande! Jag vill tro på goes around, comes around, men ibland får man hjälpa det lite på traven

• Anonym (eeeh)

it takes a maniac to catch a maniac jag skulle se till att han blev blåst tillbaka.
    gjorde så en gång att jag skickade min kusin på dejt med ett ex som var en player han bjöd på stort och var väldigt charmerande mot henne,dan efter när han ringde så frågade jag vad han hade haft för sig kvällen innan och han svarade att han och en kompis spelat domino.jaha sa jag och vi bestämde att han skulle komma över på fika.vid kaffebordet så tittade jag på han och sa:IDIOT du var på dejt med en tjej och han nekade såklart o jag lät han ljuga sig blå innan jag skrattade och sa att den tjejen var min kusin..hahahaha got you!det var så skönt att se hans min,helt obetalbart.

• Anonym

Anonym (Hm) skrev 2008-10-20 12:49:05 följande:

Blir kanske lite svår hämnat eftersom han inte verkar bry sig så mycket om ngt. Hade ni en nära relation eller?
    Nej jag trodde att vi var nära, men han visste hela tiden att han inte brydde sig om mig. Vi träffades bara under en kort period, men tillräckligt länge för att han skulle kunna krossa min självkänsla. Visst, han bryr sig inte om mig, men nått litet helvete ska man väl kunna orsaka honom
  • Anonym (Hm)
    Anonym skrev 2008-10-20 12:53:01 följande:
    Anonym (Hm) skrev 2008-10-20 12:49:05 följande:
    Nej jag trodde att vi var nära, men han visste hela tiden att han inte brydde sig om mig. Vi träffades bara under en kort period, men tillräckligt länge för att han skulle kunna krossa min självkänsla. Visst, han bryr sig inte om mig, men nått litet helvete ska man väl kunna orsaka honom
    Vad vet du om honom? Ngt han bryr sig om/tycker om/gillar?
  • Anonym

Anonym (Hm) skrev 2008-10-20 12:58:41 följande:

Vad vet du om honom? Ngt han bryr sig om/tycker om/gillar?
    hm.. Nej det är väl mest vanliga grejor, det enda han bryr sig om är familj och vänner. Och kanske hans bil
  • Anonym (me)

Den här är extremt äcklig men effektiv. Det är INTE jag som gjort den utan en kompis till mig som hämnades på sitt ex:

Hundbajs under handtaget på bilen!

Kräääks! Tänk när han kommer ut till bilen på morgonen och ska öppna och få bajs på hela handen. och ingenstans att torka/ tvätta bort det direkt.

Jag älskar den hämden!

Svar på tråden Bästa hämnden för någon som verkligen utnyttjat en?