• Majas mamma

Lukt som inte katter gillar?

Här vid oss finns det en jordhög som jag helst inte vill att katterna ska pinka i. Är det någon som vet någon vätska eller liknande som man kan hälla dit som luktar illa för katter och som gör så att dom inte vill vara där?

• Svar på tråden Lukt som inte katter gillar?
  • näbben

Citronsyra säger HD i en dom att man får värja sig med. Har dock inte provat själv.

• pucken

mammas katter avskyr mintlukt. hon brukar hälla pepparmyntsolja där de inte får vara =) denena katten tycker det luktar så illa att han nästan kräks!

• Zazla

antignaspray! Mina katter går låååånga rundor kring det som jag har sprutat på

• noname

pepparmynstolja...även ättika

• Mini mE m Minisarna

Människokiss....låter skit äckligt jag vet...men vi har haft jätteproblem med våra grann katter på landet..dom är ca 15 st som tror att vår tomt är en enda stor kattlåda...
    Och tro mig det som funkat bäst är det!
    Min man fick pisa i en sån sprayflaska *asg* så fick han gå och spruta det lite runt om...och det har funkat hitills iaf...fast man får göra om det när det regnat...

• TessaLisa

citrusfrukter, peppar, fy-sprayer/fy-kristaller (finns på djuraffärer) m.m.

• Zemiramis

de flest katter ogillar citrusdoft och mint. annars finns ju fy-sprayer och sånt, men jag vet inte hur bra det fungerar utomhus...

• Zazla

JennyMilton: Det kanske har något med revir att göra
    "Nähä det här stället var redan taget"

• Meli

Det finns färdiga fysprayer att köpa, men även apelinsklyftor ska fungera bra

Svar på tråden Lukt som inte katter gillar?