• Anonym

ni som har blivit gravida trots spiral

Hej!
    Jag tror att jag är gravid, men vill veta lite mer innan jag köper hem ett test. Har kopparspiral nu och undrar hur det var för er andra som blev gravida trots spiralen. Hade ni mens, var den som vanligt?

• Svar på tråden ni som har blivit gravida trots spiral
  • Anonym (hmmm)

Hej. jag har inte blivit gravid trots spiral, men jag blödde som en gris av den, och den kan sitta fel och då är chansen stor att man blir gravid...

kram

• Anonym

hejsan, min mamma hade kopparspiral när hon blev gravid med mig. Hjälper inte dig så mkt men jag är skulle oxå vilja veta vad ni som blev garvida med spiral hade för symptom, tror nämligen oxå jag e gravid har dock hormonspiral. Varför tror du själv att du är gravid?

• Anonym
    Anonym skrev 2008-10-20 16:36:44 följande:
    hejsan, min mamma hade kopparspiral när hon blev gravid med mig. Hjälper inte dig så mkt men jag är skulle oxå vilja veta vad ni som blev garvida med spiral hade för symptom, tror nämligen oxå jag e gravid har dock hormonspiral. Varför tror du själv att du är gravid?
    Hej!
    Aha ok. Har din mamma sagt något mer om när hon blev gravid med dig? Fast hon kanske inte kommer ihåg allt hihi.
    Jag mår illa, brösten har börjat ömma och växa, äter ofta, är trött hela tiden och vill bara sova, mår illa, har kräks några ggr osv. Du då?
    Sen är inte min mens som den ska alls.
  • Anonym (H.spiral)

hej hej, kommer inte ihåg att hon sagt något om symptomen.. tyvärr
    Min mens är hel knasig, den har varit "normal" sen jag satte in spiralen i maj.. sen är jag trött och känner mig yr när jag jobbar och det har jag inte gjort förr.. fick oxå ett svagt svagt pluss på ett test vet inte vad man ska tro.

• Anonym

Anonym (H.spiral) skrev 2008-10-20 17:01:50 följande:

hej hej, kommer inte ihåg att hon sagt något om symptomen.. tyvärr Min mens är hel knasig, den har varit "normal" sen jag satte in spiralen i maj.. sen är jag trött och känner mig yr när jag jobbar och det har jag inte gjort förr.. fick oxå ett svagt svagt pluss på ett test vet inte vad man ska tro.
    Oj, låter som att du berättar om min mens sen jag satte in den. När gjorde du ditt test? Ska du testa dig igen?
    Jag var lite ful häromdagen och testade på ett test som jag hittade hemma som var neg från början, men de blev svagt plus, känns lite lustigt att de kan bli så, men jag litar inte på de testet alls. ska göra ett test som är helt nytt och färskt från apoteket på fredag, men känns så långt dit.
    Har du pratat något med din partner om detta? Jag har bara pratat lite grann med min man om detta, inte att jag misstänker att jag är gravid, utan mer som om vad vi ska göra om jag skulle bli gravid trots spiralen. Får släppa bomben på fredag om jag är gravid för han istället
  • Anonym (H.spiral)

Jag testade mig i lördags ska nog kolla imorgon igen. har en konstig känsla i livmodern idag suger liksom.
    Jo jag har pratat med min parner det är väl ingen större kris om jag skulle vara gravid, vi har så smått börjat fundera på att skaffa barn inte så här fort dock.. :/ man blir ju lite orolig oxå hur en spiral skulle påverka ett ev. barn

försökte hitta lite här på fl om de som blivit gravida med kopparspiral men du det finns inte så mkt.. hittade den här dock.
    ska söka lite till :)

• Anonym

Anonym (H.spiral) skrev 2008-10-20 17:12:00 följande:

Jag testade mig i lördags ska nog kolla imorgon igen. har en konstig känsla i livmodern idag suger liksom.Jo jag har pratat med min parner det är väl ingen större kris om jag skulle vara gravid, vi har så smått börjat fundera på att skaffa barn inte så här fort dock.. :/ man blir ju lite orolig oxå hur en spiral skulle påverka ett ev. barnförsökte hitta lite här på fl om de som blivit gravida med kopparspiral men du det finns inte så mkt.. hittade den här dock.ska söka lite till :)
    Men vad bra att de inte blir en större kris om du skulle vara gravid!
    Jag har googlat lite om kopparspiral om man är gravid med de, är inte så mycket fint jag har hittat om de faktiskt om man blir gravid med just kopparspiralen (vet inte hur de är med hormonspiral, men ska se om jag kan hittat något om de senare) då finns de stor risk att de är utomkvedshavandeskap och då måste man operea och då blir de ingen bebis alls, sen blir man gravid oavsett spiral ska man ta ut spiralen så snabbt som möjligt för med den i har man tydligen 50% större risk till missfall. och under tiden man tar ut spiralen är de oxå 50% risk för missfall. så man ska inte vara för glad förrens spiralen är ute och man vet att de är bra då.
    Men jag kan inte hitta så mycket om symptom på att vara gravid med spiral.
  • Anonym

Hittade lite på sjukvårdsupplysningens hemsida om hormonspiralen. där står de:
    Graviditet och amning
    Om man blir gravid ska spiralen tas ut så snart som möjligt eftersom en spiral som sitter kvar ökar risken för missfall. I de få fall som finns rapporterade där hormonspiralen suttit kvar under hela graviditeten har inte några skador på barnen setts, men erfarenheten är begränsad.

• Anonym (H.spiral)

usch, vilken tråkig info man hittar om utomkveds och sånt, men det låter nog värre än vad det är.Vad jag har läst och hört av folk i allmänhet så brukar graviditeter med kopparspiral gå bra och endast ett fåtal får utomkveds.
    hittar heller inte så mycket gravidsymptom, men det är kanske för att det är så olika från person till person, men det du beskriver låter som gravid tecken..
    ska fortsätta googla lite :)

Svar på tråden ni som har blivit gravida trots spiral