• Earth Angel

Mössa och vantar till nyfödd i vinter?

Bebisen beräknas komma i December men jag tycker det är så dåligt utbud på lite tjockare mössor och vantar + att jag inte vet vad för typ av mössa och vantar som är bäst till en nyfödd? Halsduk antar jag inte behövs då bebisar inte har mycket till halsar att tala om

Tips?

• Svar på tråden Mössa och vantar till nyfödd i vinter?
  • strojes

Bebisen kommer ju mest ligga i vagnen i åkpåse och/eller lift så nått jättetjockt behövs nog inte.
    Du kan ju köra med dubbla mössor, en tunn hjälmmössa under och nån stickad mössa utanpå eller om du använder fleeceoverall så brukar ju de ha mössor och den räcker alla gånger om du har hjälmmössan under.
    I vantväg finns fleecevantar som jag gissar räcker när de ligger i vagnen. Fleeceoveraller och vanliga overaller har ju ofta övervikningsbar mudd som brukar räcka och är det riktigt kallt kan du ju sätta på en tunn vante under den.

• eilien

Här är en till december bebis och jag har oxå letat o letat, det finns inte så små tjocka mössor. Fick ett tips när jag var på PoP o letade o det var att köra lager på lager principen så jag har bestämt mig för att köra på tunn hjälm mössa o sen så har jag fått en lite tjockare mössa fast fortfarnade tunn från PoP m öronlappar som vi kör med över hjälmmössan. Sen är det ju luva på overallen så det räcker nog. Vantar skippar vi det går att vika över muddarna på overllen.

Svar på tråden Mössa och vantar till nyfödd i vinter?