• mimsan01

Handavgjutning

Skulle vilja göra avgjutningar av lillgummans händer i gips el liknande, men har inte lyckats hitta något "kit" för detta. kollade lite snabbt på Panduros hemsida men hittade inget.

Nån som har nåt tips på var man kan hitta såna saker?

• Svar på tråden Handavgjutning
  • mimsan01
    Svar på #1
    Tack för tipset!

är det en fysisk butik (i vilken stad), eller finns den på nätet?
  • livet leker

gör vanlig trolldeg, tryck i hand/fot o häll i gips, blir jättefiiiint!

• Februarii

Såg i Lidl-reklamen som sagt. Och Barnens Hus och Babyland har.

• bäbismage

Ja vet att ja sett de på typ coop, babyland, babyproffset.. Så kolla där, även lidl har ja sett de på

• mimsan01

Lidl!? Coolt! Ibland kan man hitta de mest otippade sakerna där! Får bränna ner lite senare och kika då!

Kollade på Babylands hemsida, men såg inga set, men det behöver ju iofs inte betyda att det inte finns.

Och om jag inte hittar några får det bli trolldeg! Grymt smart, det hade jag nog inte kommit på själv!!

• Min högsta önskan

Jag köpte mitt i en "fysisk" butik i Vara, Tror inte att de finns på nätet. Men det finns nog i de flesta leksaksaffärer eller barnbutiker.

mimsan01 skrev 2008-10-20 13:30:20 följande:
    Svar på #1Tack för tipset! är det en fysisk butik (i vilken stad), eller finns den på nätet?
  • Lady Gaga
    mimsan01 skrev 2008-10-20 13:38:09 följande:
    Lidl!? Coolt! Ibland kan man hitta de mest otippade sakerna där! Får bränna ner lite senare och kika då! Kollade på Babylands hemsida, men såg inga set, men det behöver ju iofs inte betyda att det inte finns. Och om jag inte hittar några får det bli trolldeg! Grymt smart, det hade jag nog inte kommit på själv!!
    Ja kolla absolut på Lidl. De har ett erbjudande just nu där hand/fot avgjutningssetet kostar 59kr
  • JohannaL

vlll man inte köpa ett svindyrt sätt och man vill göra lite fler kan man göra det själv e enkelt och blir bra,, då kan man göra massvis och ge till mormor farmor osv.

Man tar en djuppapperstallrik, sätter i hemagjord trolldeg i den typ 1,5 cm i botten ta handen foten eller vad man nu vill tryck ner ordentligt i leran t aupp och ser det bra ut häller man bara i gips som du kan köpa på panduro apotek osv, häll upp ända upp till kanten och glöm inte sätta i snöre el dyl så du kan hänga den sen låt torka nån dag vänd den upp o ner o ta loss leran blir super bra. Kan ta nån gång innan man får rätt på det gäller att ha laom mycket gips så det inte spricker =)

Svar på tråden Handavgjutning