• emmaline

När började ni använda tvål på barnen?

Hej!
    Jag undrar när ni började tvätta era barn med tvål? Jag har en 8 månaders och han badar i bara rent vatten utan olja eller tvål. Är bara nyfiken på hur ni gör. Säg gärna hur ofta era barn badar/duschar.

• Svar på tråden När började ni använda tvål på barnen?
  • Hannah76

Mina barn använder duscholja (eller vanlig olja) fortfarande, de är 2år och 8 år. De blir båda väldigt torra av tvål.

• strojes

Vi har två 11-månaders och vi har inte börjat använda tvål än. Till stora tjejen började vi nog när hon var runt 1år. Vi brukar ha lite olja i vattnet (bara några droppar annars blir det för halt). Tanken är att de ska bada en gång i veckan men ibland blir det lite mer än en vecka mellan baden. Men eftersom vi tvättar av de varje kväll på skötbordet känns det inte som det gör så mycket att det ibland blir mer än en vecka mellan.

• Min högsta önskan

Jag har använt lite barnolja i badvattnet från första dagen med min son. Nu är han 21 månad och när han var runt året köpte jag en mild top-to-toe wash från Natusan som jag har som tvål. Men jag har ändå alltid i lite barnolja i badvattnet. Han blir torr i huden annars.

• queenpepsi

Våra barn är 9 mån och 2,5 år, använder bara vatten vid tvätt/bad. Schampoo för håret ibland.

• FruGabrielsson

vi har använt badolja, bubblebad när hon kunde sitta i badkaret själv med tillsyn. schampoo vid kasnke 1 års ålder, beror väl på hur långt hår barnet har.

• vargungen

Jag använder bara tvål på händerna ibland när vi varit ute och lekt! Annars bara vatten och rapsolja (i badet).

• Mollan

Jag har använt olja (Weleda) i badet från första början. Schampo ibland vid behov. Tvål använder jag på händerna från att barnen börjar äta mat och krypa omkring (ca 6 mån ålder).

• yumaa

Är det ingen av er här som använder Schampo till er bebis... hur kan man bara bada med olja????

Jag menar ingen tvål.. utan babyschampo..
    Jag tänker då inte vänta tills min son är ett år tills han kan bada ordentligt.. han fick bada ordentligt redan första dagen...

• Bellsam
    yumaa skrev 2008-10-20 21:43:13 följande:
    Är det ingen av er här som använder Schampo till er bebis... hur kan man bara bada med olja???? Jag menar ingen tvål.. utan babyschampo.. Jag tänker då inte vänta tills min son är ett år tills han kan bada ordentligt.. han fick bada ordentligt redan första dagen...
    Men du behöver ju egentligen inte det, om han inte kräks en massa eller så. Dom blir ju inte skitiga på samma sätt som när dom blir äldre och svettas gör dom ju inte heller.
  • yumaa

jag badar min son varje dag o tvålar in honom med shampo.. tycker han verkar renare då..
    sen svettas han faktiskt,, inte så det luktar,,
    använder johnssons shampo.. inte den svenska varianten utan den engelska,,,

Bellsam skrev 2008-10-20 21:45:41 följande:
    Men du behöver ju egentligen inte det, om han inte kräks en massa eller så. Dom blir ju inte skitiga på samma sätt som när dom blir äldre och svettas gör dom ju inte heller.
Svar på tråden När började ni använda tvål på barnen?