• Celice

Dygnetrunt linser, funkar det för dig?

Tänkte att här inne kanske de finns ett gäng människor som kanske testat att bära dygnet runt linser som man använder i 1 månad och sen byter dom.
    Jag ahr en dags linser pga optikern för 5 år sedan sa att de var de bästa för mina torra ögon eftersom jag jobbar i en torr inomhus miljö.
    Är så less på glasögon som skaver och som immar igen på vintern. Skulle vara en sådan befrielse att ha dygnet runt linser.
    Hur funkar det för er?? Positivt och negativt?
    Tacksam för svar
    //Glasögonormen

• Svar på tråden Dygnetrunt linser, funkar det för dig?
  • skorpionen80

För mig funkar det väldigt bra! Skönt att slippa byta varje dag, men visst händer det att man får skräp i ögat och måste skölja linsen.

• Celice

skorpionen80
    Men de "skaver" inte som vanliga linser brukar göra efter ett par timmar?
    Har ändå focus dailis nyare variant...och de ska man ju kunna ha hela dagen säger dom!

• Celice

Föresten vad brukar de ligga på hos optikern?
    finns de att köpa via nätet också?

• skorpionen80

Nej, det tycker jag inte. Men det är från person till person, sambon kan inte ha linser i 6h ens.

Nu senast köpte jag mina PureVision på nätet, hittade dem för ca 350kr för 6 st. Kan kolla när jag kommer hem. Men de finns även för det dubbla priset, så det gäller att kolla. På pricerunner kan man jämföra linser också.

• Cuthalion

Jag har tåliga ögon men trivs inte med att ha linserna dygnet runt. Har alltid kunnat sova med linser oavsett typ men det känns ändå bättre att lufta ögonen nattetid

• Celice

Egentligen så hade de inte varit något problem att ta ut dom för kvällen, men eftresom jag har en liten tårkanal som optikern säger så kanske de hade varit bättre, då de känns som om dygnet runt borde vara de bästa för ögat.

Tack för svaren. Ska ringa o boka tid till optikern.

• Gnällspiken

Fungerade inte.
    Jag var för torr i ögonen på nätterna så när jag gick upp på natten för att kissa så ploppade de ut...

Visste inte att jag var det innan.

• MammaMickis

Jag tycker det är jätte skönt att ha dygnetrunt-linser. Dock kan jag bli lite torr ibland och får plocka ut dom inför natten.
    Jag köpte mina via specsavers o betalde 3000 kr för ett år.

• Leanbh

när jag provade (mina skulle tas ut och rengöras var 14:e dag) blev mina ögon jättetorra och irristerade så de passade inte alls mig!

• sweetpea

Det fungerade inte alls på mig - jag har för torra ögon. De skavde och blev suddiga, precis som mina dagslinser gör vissa dagar också. Jag har för känsliga ögon, helt enkelt.

Svar på tråden Dygnetrunt linser, funkar det för dig?