Vi var i Egypten december 2007 och det var nog vår sämsta semester någonsin. vädret var kallt och blsigt. Första dagen var det jättekallt, sen blev det varmare och de 3 sista dagarna på vår vecka var det riktigt skönt. Men som sagt första dagarna kallt, framför allt första dagen, och de som varit där veckan innan oss hade haft så kallt hela veckan. Totalt bortkastade pengar då, enl mig. ....
OCh när jag skriver kallt, så menar jag mulet, blåsigt, runt 17 grader. Jag fick ha jacka, och vår yngsta fick ha mössa. Hur kul var det, när man kom fram efter en flygresa och skulle ner till poolen. Himla tur att det i alla fall var bra halva resan, men tänk de som reste veckan innan.....
Egyten är inte så solsäkert på vinter. Vi var där november 2000 också, och då var det kanonväder. Men nu skulle jag inte välja Egypten dec-mars, om man vill vara säker på sol och bad.
Kap Verde ska vi åka till nästa vintersemester. Där ska det vara varmt på vintern, och det är inte så hemskt lång flygresa,
Däremot, om man inte åker dit främst för sol och bad, utan att uppleva Egypten, så är ju den årstiden säkert kanon, då det inte blir för varmt. Det finns otroligt mycket att se. Vi gjorde massor, då, 2000 innan barnen kom.
Nu vill vi bara ha sol och bad och slippa laga mat