• Spökpappan

    PPP - Pistol Pangande Pappor

    Japp, precis som rubriken lyder.. Finns det några fler pistolskyttar här?

    Jag har nyss börjat, det är sjukt kul kan jag säga! :)

  • Svar på tråden PPP - Pistol Pangande Pappor
  • Cyberdansken

    Har ingen egen än, men hänger med kompisarna när dom skjuter.
    Verkligen rolig hobby!

  • Spirre

    Är det inte rätt kostsamt med ammunitionen? Har sedan länge varit sugen på att börja med det själv men har fått för mig att ammunitionen är en kostsam historia, så rätta mig gärna om jag har fel...

  • Spökpappan

    Nja, du börjar ju med att skjuta caliber .22 och en ask ammo till dom är billiga.. ca 25-30kr för 50st typ.
    Grövre kaliber kostar givetvis mer och ja, priset på ammo har ökat den senaste tiden men för mig gör det inget, även om det kanske svider lite när man ska köpa ammo så är det värt det för det är så sjukt roligt!

  • Spirre

    Laddar du hylsorna själv eller köper du alltid färdiga?

  • Cyberdansken

    Skjuter du pistol i vanlig kaliber kan det knappt betala sig att ladda själv, då ska det vara ett intresse det med. Är man riktigt noga kan man hävda att hemmaladade patroner är mera jämna än fabriksgjorda, men det är nog bara ett svepskäl nu för tiden då produktionslinjerna är så automatiserade på ammunitionsfabrikerna.

  • Spökpappan
    Spirre skrev 2008-10-22 13:55:50 följande:
    Laddar du hylsorna själv eller köper du alltid färdiga?
    Nej, jag har nyss börjat så jag har ingen licens ännu... men nej, jag tänker inte ladda själv, det har jag inte tid för mellan jobb och ta hand om familj.
  • Spirre

    Nej, frågar mest för att jag för många år sedan började få upp ögonen lite för pistolskytte, då jag hade en flickvän, vars pappa tävlade i pistolskytte och jag fick följa med ut på banan ett par gånger. Gillade bäst att skjuta de halvautomatiska, fick prova en .44 revolver och den var bara tung, otymplig och alldeles för lätt på avtryckaren.

  • Cyberdansken

    Jag tycker bäst om att skjuta med kompisens 9mm, fast magnum är kul, men inget vidare träffsäkert (för mig alltså )

  • Spökpappan

    Magnumrevolver är skoj pga att det är kraft i den och att det smäller skönt... men jag håller med, pistol är roligare.

  • Pappa i Juli

    Blivande pappa. En blivande PPP Var ett tag sen man sköt. Men en underbar hobby om man vill avreagera sig lite! Testat de mesta. 44, 32, 9mm, svartkrut men mest cal .22

  • gabor

    Pappa06 skrev 2009-01-02 23:29:18 följande:


    bor i gbg, var i gbg kan man skjuta pistol? behöver en hobby =)
    panga paint ball, då kan man avreagera sig även på sina grannar, sin släkt, sina vänner osv...många ggr
Svar på tråden PPP - Pistol Pangande Pappor