• Stargazer

Var får man tag på ett 8-17-jobb?????

Ni som jobbar dagtid måndag-fredag,typ 7-16 eller 8-17 eller liknande,vad jobbar ni med?
    Jag är SÅÅÅÅ less på att jobba helger o kvällar,men har ingen aning om vad för jobb jag ska leta efter!Typ alla jobb jag är intresserad av innebär taskiga tider!Typ hotelljobb i första hand!
    Hjälp mig!!!

• Svar på tråden Var får man tag på ett 8-17-jobb?????
  • Fia Lundbom

Jag jobbar må-fre 9-17.

Det är ju kontor du ska jobba på - då slipper du helger och kvällar.

• Stargazer

Frågan är vad jag behöver för utbildning då!Har ju jobbat i butik i typ 12 år!

• Fia Lundbom

Du kanske kan söka nåt enklare - typ receptionist någonstans ? Vad har du för utbildning?

• Stargazer

Har gått Hotell- och restaurang för typ 100 år sen!
    Receptionist på hotell är ett drömyrke,men det är ju kassa tider,iaf för det mesta!Men man kan ju vara receptionist på andra ställen också!Bra idé!

• Aminasmamma

Jag arbetar 8-16.40, 16 sep-14 maj och 8-16, 15 maj-14 sep, med möjlighet att flexa 7-9 på morgonen och 15-19 på eftermiddagen/kvällen. Helt perfekta arbetstider tycker jag. Arbetar som domstolssekreterare.

• Stargazer

Aminasmamma: Ja,det låter ju som drömtider! Men det låter också som ett jobb som man inte bara får utan vidare,utan utbildning?Och det finns kanske inte direkt gott om lediga jobb som domstolssekreterare?Men det är kul å höra vad många jobb det finns som man inte ens tänkt på existerar!

• Aminasmamma

Stargazer
    Jag har inte "rätt utbildning" för jobbet dvs. jag har inte läst juridik som de flesta nyanställda har. Jag har läst data och ekonomi, men kände att jag ville göra något helt annat. Så dök detta jobbet upp och jag hade turen och få det =). Det kommer att bli många lediga jobb som domstolssekreterare runt om i Sverige, det är ett stort generationsskifte på gång. Jag rekommenderar verkligen jobbet. Alla domstolar har dock inte kvar principen med sommar och vintertider. Lycka till i din jakt.

• ludenben

Sök jobb hos posten som brevbärare. Då har du bra tider. Inte världens bästa lön men ett trivsamt jobb och världens bästa arbetstider. Aldrig sent på eftermiddagarna, aldrig helger.

• Earth Angel

När jag har jobbat mån-fre ca 8-17 så har det varit som receptionist, telefonist eller café. Jag har då bara haft gymn.utbildning.

Svar på tråden Var får man tag på ett 8-17-jobb?????